flessenactie - 2

Vorden 2 januari 2016 – De eerste actie van het nieuwe jaar die op de kalender staat bij v.v. Vorden is altijd de flessenactie. Al meer dan 25 jaar behoort dit evenement tot een vaste inkomstenbrond op de begroting van onze club en zorgt het altijd voor een fraaie opbrengst die de club goed kan gebruiken. Vandaag stond de editie van 2016 op het programma en terwijl nog niet alle inkomsten zijn geteld, kan men met een opbrengst van minstens 1.500 euro nu al spreken van een zeer geslaagd evenement!

Vanochtend om 10.00 uur hadden zich zo’n 225 jeugdleden verzameld bij de gemeentewerf aan ‘t Hoge (oude zuiveringsinstallatie) terwijl ook nog eens 20 jongens van de B2 en B3 zich in Wichmond hadden gemeld. Zij kregen na de opening van voorzitter Marc van der Linden te horen welk team in welke wijk was ingedeeld en met 28 auto’s met aanhangwagens gingen de elftallen op stap. De organisatoren vanuit de TJC en het JAC, René Nijenhuis en Wilbert de Leeuw hadden alles weer prima voorbereid en rond 10.15 uur waren alle spelers met de auto’s en aanhangers onderweg.

Na 1,5 á 2 uur waren alle elftallen weer terug en kreeg iedereen als beloning een lekkere beker chocolademelk en een krentebol. De dinsdagploeg was vanaf een uur of 11 druk bezig om alles te verzamelen, te sorteren, te tellen en in kratjes en speciale zakken te doen. Met Wilbert Grotenhuijs van Albert Heijn in Vorden was geregeld dat alle statiegeldflessen apart in ontvangst genomen kon worden via het magazijn, waardoor het innemen op een goede en snelle logstieke wijze verliep.

De totale opbrengst van de flessenactie 2016 kan nog niet gegeven worden, aangezien via een speciale actie bij de flessenautomaat van AH de opbrengst ook nog ten goede komt van onze club, maar de eerste telling leverde vanmiddag om 15.30 uur een fraai bedrag van 1.500 euro op!

Hieronder zien we op de foto de gehele dinsdagploeg met nog enkele vaste helpers toen na al het sorteren en verzamelen er maar liefst 205 kratten bier en 2000 statiegeldflessen naar de AH en de Aldi gebracht kon worden.

Voor meer foto’s van de flessenactie ga naar het menuonderdeel ‘foto’s’ en klik op de site van Johan Bolink.

flessenactie 2016