vorden jeugd 5 december

Vorden 6 december 2015 – Er was gisteren een klein programma op ons Sportpark ‘t Grote Veld, aangezien de pupillen al klaar zijn en reeds zijn begonnen met de zaalcompetitie en ook de junioren in de B-categorie de halfjaarcompetitie er al op hebben zitten. Vorden A1, B1, D1 en het meidenteam MB1 speelden allemaal wel thuis en gezien de wedstrijdbeleving, het verloop en de uitslagen kan er gerust gesproken worden van ‘kort maar krachtig’

Vorden D1 speelde thuis om 11.30 uur tegen DVV D1 en na vijf nederlagen op rij wilden de spelers graag weer eens een potje winnen. Maar tegen laagvlieger DVV ging dat nog niet eens zo eenvoudig, want de spelers van Vorden moesten echt tot het gaatje om uiteindelijk tot een 1-0 overwinning te komen. De intentie was goed, de beleving optimaal en de oplossingen en individuele acties hadden allemaal een goede gedachte, alleen ….. het kwam er vaak net niet uit. Balletje net niet lekker mee kunnen nemen, bal net niet in de loop, één tweetje net te hard en voorzetten net te scherp of te hoog. Toch bleef vooral in de 2e helft Vorden maar op zoek gaan naar de kansen en uiteindelijk het doelpunt en vijf minuten voor tijd werden zij toch nog beloond. Een voorzet werd met de hand beroerd en vriend en vijand was het erover eens: penalty! Sander Visschers bleef koel en maakte zodoende de winnende treffer voor Vorden D1.

Op veld 3 werd om 12.00 uur begonnen met de wedstrijd Vorden B1 tegen DZC B2. De ploeg uit Doetinchem staat onderaan en net als vorige week tegen Eerbeekse Boys B1 wilde de ploeg van Michiel Barink perse winnen om zodoende de winterstop in te gaan met een goed gevoel en 15 punten. Het eerste kwartier was volledig gelijk op en DZC kreeg zelfs de betere kansen en het was aan keeper Robert van Til te danken dat het 0-0 bleef. In de 20e minuut kwam de spits van DZC na een prima uitval alleen op de keeper af, maar met een prima ingreep werd Robert de winnaar in dit 1 tegen 1 duel. In de tegenstoot kreeg Vorden B1 een vrije trap mee aan de linkerkant en vanuit deze situatie scoorde Luc Smit de na afloop bleek bevrijdende treffer: 1-0. Na deze simpele maar daardoor fraaie intikker was de wedstrijd gespeeld en werd er eenvoudig uitgelopen naar 5-0.

Om 13.00 uur speelde de A1 uiteindelijk tegen koploper Robur et Velocitas uit Apeldoorn en moesten de meiden van MB1 thuis tegen AVW MB1 uit Westervoort.   Voor beide teams was het net een maatje te groot en vooral op het 2e veld kreeg Vorden A1 in de 1e helft een paar zeer fraaie treffers om de oren, waarbij de gehele achterhoede uit elkaar werd gespeeld. De ruststand was al 0-5 en dat het bij deze stand is gebleven is toch ook een compliment waard aan de A1 dat zij in de 2e helft wel door zijn blijven gaan en zodoende de 1e helft van de competitie met een 9e plek kunnen afsluiten.

Vorden MB1 was net een maatje te klein voor AVW MB1 om er echt een spannende wedstrijd van te maken, maar toch hebben de meiden het tegen de prima ploeg uit Westervoort uitstekend gedaan. Met veel inzet, passie en bij tijd en wijle ook goede oplossingen en keuze’s werd de strijd aangegaan met de de rood-zwarten uit de Liemers. Uiteindelijk verloren de meiden met 0-3, maar mogen zij ook best trots zijn op hun prestaties in deze zware poule waar zij toch een 9e plaats hebben behaald.

vorden MB1 AWC MB1