ojcWoensdag 03 december 2014 – Op zaterdag 27 december 2014 organiseert de stichting Oudejaars Crossloop Vorden voor de 34e keer de Oudejaars Crossloop in Vorden.

De hardlopers uit de regio krijgen de kans het oudejaar sportief af te sluiten en nog éénmaal de loopschoenen aantrekken om te genieten van de prachtige bossen tussen Vorden en Lochem. De Oudejaars Crossloop biedt voor iedere loper een uitdaging. De routes zijn zeer afwisselend en gaan over smalle bospaden door het mooie natuurgebied ‘het Grote Veld’. Het is dan ook niet voor niets dat velen zeggen dat het de mooiste cross is van de Achterhoek! Kijk voor een sfeer impressie op: www.oudejaarscrossloop.nl.

Er kunnen verschillende afstanden gelopen worden, waarbij elke afstand één ronde betreft. Het parcours is gelegen in de nabijheid van voetbalvereniging Vorden, gaat over fraaie bos- en zandpaden in de prachtige bossen van Vorden en is grotendeels onverhard (>95%).Na afloop van de cross kan er worden nagepraat onder het genot van een gratis kopje koffie of thee en een heerlijke oliebol. Henk Landkroon zal zoals gebruikelijk zorgen voor live accordeon muziek.

Afstanden + starttijden Er kan worden gestart op drie afstanden namelijk:

• 15 km   (1 ronde)  13.30 uur
  • 10 km (1 ronde)   13.40 uur
  • 5 km (1 ronde)     13.50 uur

Kosten voor alle afstanden

• 6 Euro bij voorinschrijven via oudejaarscrossloop.nl
  • 9 Euro bij inschrijven op de dag zelf vanaf 12.00 uur

Kanjers voor Kanjers

De stichting Oudejaars Crossloop heeft besloten om het geld dat na afloop van de crossloop overblijft te doneren aan Kanjers voor Kanjers (zie www.stichtingkanjersvoorkanjers.nl). Kanjers voor Kanjers steunt lokale projecten in de Achterhoek ten behoeve van het welzijn van het kind, bij voorkeur door middel van sport en spel. Kanjers voor Kanjers geeft donaties aan kleinschalige, regionale projecten, die het welzijn van minder bedeelde, zieke en/of gehandicapte kinderen ondersteunen. Kinderen die niet in staat zijn sport en spel op een goede manier te beleven krijgen via Kanjers voor Kanjers de kans om (weer) te kunnen spelen en sporten. Vorig jaar kon de Stichting Oudejaars Crossloop Vorden € 2426,= overmaken naar Kanjers voor Kanjers, en dit jaar hopen we natuurlijk dat minimaal te evenaren. Combineer het nuttige met het aangename en kom naar VV Vorden op zaterdagmiddag 27 december!