Vorden, 20 januari 2017 – Een uitdaging voor het bestuur en de jeugdcommissie is te zorgen dat ook in de winterstop de pupillen lekker aan het voetballen kunnen blijven. Sinds 2008 doen wij met de F- E- en D-pupillen (alles ‘onder 13’ dus) mee aan het IJsselstreek-zaalvoetbaltournooi, dat in december en januari op iedere zaterdag wordt georganiseerd. De kosten voor dit tournooi werden voor een gedeelte door de club betaald en de spelers (ouders) diende het overige bedrag te betalen. Dit seizoen en de komende vier jaar zal deze eigen bijdrage geschrapt worden, want besloten is om dit vanuit het resterende bedrag van het Wim Kuipertournooi, het internationale jeugdtournooi dat vorig jaar voor de 25e en laatste keer werd georganiseerd door v.v. Vorden, te betalen.

Het Wim Kuijpertoernooi is jarenlang een vast evenement geweest op de kalender van v.v. Vorden.  Gestart in 1992 met topamateurclubs en Feyenoord en binnen een jaar uitgegroeid tot een internationaal jeugdtoernooi met louter betaald-voetbal organisaties. Vele jaren hebben jonge spelers (D-jeugd) van o.a. Ajax, Feyenoord, PSV, Liverpool, Arsenal, Bayer Leverkusen en natuurlijk ook van v.v. Vorden gezorgd voor mooi en aantrekkelijk voetbal en zorgde de Wim Kuijpercommissie van v.v. Vorden, in de laatste jaren verworden tot een Stichting,  dat het evenement uitstekend en keurig georganiseerd werd. Toen besloten werd in 2016 dat het 25e toernooi tevens het laatste toernooi zou worden is afgesproken om het resterende bedrag dat na afloop nog ‘over’ zou blijven in ieder geval aan een bestemming bij de jeugdafdeling besteed zou worden.

In overleg met de laatste commissie/stichtingsleden is dit jaar besloten om de komende vier jaar de bijdrage, het percentage van het totale bedrag per team dat door de ouders zelf betaald diende te worden, voor onze rekening te nemen. Het zaalvoetballen van alle pupillenteams in de regio IJsselstreek, dat o.a. ook in de Sporthal van Vorden wordt gehouden, komt dus volledig voor rekening van de club met dank aan het Wim Kuijpertoernooi.