logo-jeugdafdeling-de-graafschap

Vorden, 24 oktober 2016 – Komende woensdag, 26 oktober 2016, spelen drie teams van v.v. Vorden tegen jeugdteams van de Graafschap op ons Sportpark ‘t Grote Veld. De wedstrijden zullen worden gespeeld als zogenaamde’Twin-Games’ en dit is een voorbode op hetgeen volgend seizoen door de KNVB in de competitie van E+F (JO11 en JO9) georganiseerd gaat worden. Vorden JO9-1 (F1) speelt 6×6 tegen De Graafschap JO9-1, Vorden JO11-1 (E1) en een combinatieteam van Vorden JO11-2 en JO11-3 (E2 en E3) spelen tegen De Graafschap JO10. In totaal zullen er ongeveer 8 wedstrijden van 7,5 minuut gespeeld worden het begint om 18.00 uur.

De ‘Twin Games’ zijn een voorbode op hetgeen volgend seizoen in het hele land door de KNVB wordt door gevoerd. Op kleinere velden, met kleinere doelen wordt er intensief 4×4 of 6×6 gespeeld en wordt er in gedribbeld in plaats van ingegooid.

De Graafschap, waar in de jeugdopleiding in de personen van Wouter van Ditshuizen en Stijn Groeneveld twee voormalige vordenspelers aanwezig zijn, is net als de andere BVO’s afgelopen seizoen al begonnen met deze wedstrijdvorm en zal dus komende woensdag in Vorden het introduceren voor de spelers van onze club.

Kom woensdagavond gerust een kijkje nemen, want het Sportpark en de kantine is vanaf 17.15 uur geopend en maak zodoende alvast kennis met de nieuwste spelvorm bij de pupillen.

P.S. De spelers van v.v. Vorden die woensdagavond om 18.00 uur mee mogen doen met deze ‘Twin Games’ hoeven woensdagmiddag niet te trainen op de regulieren woensdagmiddagtraining.

vorden-mini-f-2015