vorden b1 sml b2

Vorden 13 september 2015 – Voor de B-categorie begon gisteren de competitie en voor de A1, B1, C1 en D1 was het alweer de 2e ronde. Onder heerlijke weersomstandigheden werden er gisteren de gehele dag door maar liefst 12 thuiswedstrijden afgewerkt en qua resultaat was het al met al wisselvallig te noemen. Fotograaf Rob Immink was aanwezig voor fraaie beelden bij Vorden B1 en Johan Bolink heeft zijn eerste dag erop zitten om de teamfoto’s te maken.

Aan het einde van de middag waren er nog 2 wedstrijden gepland, nl. B2 tegen Warnsveldse Boys en A2 tegen DVV. Terwijl de ene partij nipt een overwinning uit het vuur sleepte (B2), verloor de A2 maar net met één doelpunt verschil van de oranjehemen uit Duiven. Het was symptomatisch voor de uitslagen bij v.v. Vorden over de gehele dag gezien, want al met al behaalden de 23 jeugdteams (het meidenteam E6M en F3 was vrij) 10 overwinningen, 12 nederlagen en één gelijk spel.

Vorden A1 had vorige week met 2-1 gewonnen en qua veldspel en spelaandeel had er nu in Apeldoorn tegen Groen Wit A1 weer een overwinning in gezeten, vandaar dat de spelers met een 3-0 nederlaag nogal balend terug keerden naar Vorden. De A2 speelde dus een mooie wedstrijd, die jammer genoeg nipt werd verloren. De B1 moest aantreden in de 1e klas tegen SML B2.Deze topamateurclub (wat betreft de jeugd) uit Arnhem speelt al jarenlang met de jeugd op een hoog niveau, maar slaagt er echter maar niet in om dit door te trekken naar de senioren. B1 had het erg zwaar tegen de zwart-witten met de illustere naam ‘Sport Maakt Lenig’. Uiteindelijk werd het 3-8 voor SML B2 en neemt de ploeg van trainer Michiel Barink in ieder geval 3 gescoorde doelpunten mee in de voorbereiding op de pot van volgende week. Vorden B2 won met 2-1 van rivaal Warnsveldse Boys en kroop nog even door het oog van de naald, toen de gelijkmaker uit een penalty werd afgekeurd omdat de strafschop opnieuw moest worden genomen. De 2e poging spatte uiteen op de paal en de equipe van Barny Visser en Gijs Hofsté behaalde een keurige overwinning. Vorden B3 ging met de fiets naar de buurman SV Ratti en stond met rust al met 4-0 achter. In de 2e helft hebben ze enorm hard gewerkt en prima verdedigd en werd het nog een echte wedstrijd. Uiteindelijk won Ratti verdiend met 6-0.

Bij de C1 was FC Zutphen de tegenstander in de 1e klas. Bij de standaardelftallen hebben wij al vele jaren niet meer tegen deze club gespeeld, maar dit jaar zit zowel de B1 als de C1 bij deze fusieclub uit Leesten ingedeeld. Het werd een evenwichtige pot en met de eindstand 2-2 konden uiteindelijk de beide trainers goed leven. Vorden C2 had het in de beker ook al goed gedaan en won gisteren ook heel knap van het sterke Keyenburgse Boys C1G. Vorden C3 en Vorden C4 hadden het beide moeilijk in hun thuiswedstrijd en verloren met ruime cijfers.

De beide meidenteams hebben het prima gedaan. De MB1 moest uit tegen VIOD en won keurig met 0-5 en lieten zien dat zij inmiddels alweer ruim een jaar met elkaar samenspelen. Het MC1 team won heel netjes met 1-2 van FC Winterswijk. Terwijl de drie bekerwedstrijden erg zwaar waren voor dit nieuwe team, werd er in de 1e competitiewedstrijd een keurige wedstrijd afgeleverd en pakte zij ook nog eens de volle 3 punten.

Bij de pupillen moesten D1 en E1 aantreden in de hoofklasse en vooral E1 was een maatje te klein voor de topklasser uti Haaksbergen, HSC ’21 E1: 1-10. De ploeg van trainer Dion Kruip had in de beker prima gespeeld, maar was tegen deze ploeg niet opgewassen. Vorden D1 moest voor de 2e keer tegen een arnhemse club, want na Eldenia werd nu een bezoek gebracht aan VDZ (Volharding Doet Zegevieren). In de beker werd er met 3-0 van verloren en nu was de eindstand 5-0 en wie weet dat aanstaande zaterdag tijdens de eerste thuiswedstrijd tegen Bennekom het eerste resultaat behaald kan worden. Bij de D2 was het een pittige wedstrijd tegen Schalkhaar en werd er met 2-6 verloren, maar de D3 won daarentegen keurig met 2-4 in de uitwedstrijd tegen RKZVC D2.

Bij de E- en de F waren dus F3 en E6M vrij en moest de F1 in alle vroegte naar Gendt achter Nijmegen. Maar waarschijnlijk is de terugreis met veel plezier verlopen, want met een 1-6 overwinning op De Bataven F1 weer de auto instappen is altijd een lekker gevoel. Verder hoop je als TJC en trainers/leiders dat er bij de indeling van deze pupillenteams niet teveel grote verschillen in de uitslagen zitten, zodat deze teams een lekkere pot kunnen spelen met veel balcontact en een beetje evenwicht in het niveau. Uitslagen zoals gisteren 11-4, 11-3 en 12-1 zijn hopenlijk dan ook uitzonderingen en kunnen er een keer tussen zitten, maar zowel winnen als verliezen met dit soort cijfers probeer je zoveel mogelijk te voorkomen. De beide thuisspelende E-teams (E2 een E5) konden beide terug kijken op een geslaagd competitieopening en gingen met een overwinning de kleedkamer weer op zoeken.

Hieronder enkele actiefoto’s van Rob Immink (zie menu/foto’s/rob immink) met o.a. een prachtige zweefduik van onze keeper van de B1, Robert van Til.

vorden b1 sml b2 2

robert van til