Vorden, 23 februari 2018 – De huidige weersomstandigheden met nachtelijke temperaturen tussen de -4 en -6 graden zorgen ervoor dat trainingen en wedstrijden worden afgelast op de velden 1,2 en 3. Aangezien afgelopen weekend de temperaturen boven de nul bleven, ontdooide de toplaag van de oefenhoek en bleef er een laag water op het veld staan. Door de vriesperiode in deze week is ook de oefenhoek onbespeelbaar geworden en zorgt dit ervoor dat er geen trainingsmogelijkheden zijn op ons Sportpark. Dit noopt de trainers tot het vinden van alternatieve oplossingen.

De woensdagmiddagtraining is nu al zes weken lang in de Sporthal in Vorden en de jeugdcommissie en het bestuur hebben besloten om ook vanaf afgelopen woensdag voorlopig door te gaan met deze trainingen. Via de leiders en trainers zal gecommuniceerd worden wanneer en met welke tijden de trainingen doorgang vinden.

Ook voor andere teams is de Sporthal in Vorden een prima alternatief om te trainen en ook in de sporthal in Wichmond is het prima toeven. De ‘Waltakke’ is een mooi alternatief voor de training, maar ook plekken als de sportschool in Vorden, het Sourcy Centrum (Speed Soccer) in Zieuwent of de zwembaden in Lochem of Zutphen kunnen zorgen voor een prima invulling van een alternatieve training.

Natuurlijk is het ook mogelijk om met de groep te gaan joggen of hard te lopen en dit eventueel te combineren met oefeningen op de trimbaan net naast het Sportpark in Vorden.

Het blijft een hele vervelende situatie voor een voetbalclub en voetballers willen natuurlijk het liefste gewoon lekker buiten trainen op het veld, maar de huidige situatie vraagt nu eenmaal om inventiviteit en zoeken naar alternatieve oplossingen om in ieder geval toch ‘lekker aan de gang te blijven’ met het team.

Hieronder enkele ‘links’ naar de diverse accommodaties en mogelijkheden voor een alternatieve training:

Sporthal ‘t Jebbink

Sporthal te Wichmond