vorden 2 berghuizen 2Vorden 9 januari 2014 – De selectie heeft rondom de feestdagen 2,5 week rust en vrijaf gekregen en is deze week weer begonnen met haar ‘winterprogramma’. Vorden 1 speelde gisteren met een combinatie-elftal van 1-2 en A1 tegen Be Quick 1 en speelde met 2-2 gelijk. In de komende drie weken spelen zowel Vorden 1 als Vorden 2 nog een aantal oefenwedstrijden, voordat op resp. 25 januari en 8 februari de competitie weer begint.

Zonder Daan Horstman, Rick Schröer, Eric Oldenhave, Sam Abbink, Bas Kortstee, Bart Stokman, Wiebe de Jong en Michael Vet, maar met de A-spelers Kevin Vliem, Siebren Bijenhof, Ate Barendsen en 2e elftalspelers Micha Bolink en Bas Abbink en de van blessures terug gekeerde Stijn Wentink, Koen Oosterhuis en Bas Boers heeft het 1e elftal van v.v. Vorden gisterenavond de eerste wedstrijd in het kalenderjaar 2015 met 2-2 gelijk gespeeld tegen Be Quick. Op het kunstgras van het prachtig opgeknapte Zuiderpark in Zutphen was het in de 1 helft Frank Hiddink die de stand op 1-0 bracht. Vorden was in deze 1e helft de betere ploeg en vond elkaar makkelijker dan de hekkensluiter van 4G. In de tweede helft was het Be Quick dat ongeveer 20 minuten lang de betere ploeg was. Men won de slag op het middenveld en er ontstonden twee á drie keer een man meer situatie op de helft van Vorden en zodoende werd het direct 1-1 en door een houdbare vrije trap zelfs 2-1 voor de blauw-witten uit Zutphen. In de laatste 20 minuten liet Vorden 1 af en toe weer zien dat er wel degelijk bijna twee klasses verschil zit tussen beide clubs, maar verder dan 2-2 kwam men niet. 10 minuten voor tijd gaf Stijn Wentink de bal met links keurig voor en de inlopende Stefan Eggink kopte schitterend raak.

In de komende weken speelt Vorden 1 nog een uitwedstrijd in Zevenaar tegen DCS op dinsdag 13 januari en komt het 2e elftal nog in actie op 25 januari en 1 februari tegen resp. OBW 2 en SDOUC 2.

Kijk voor het volledige programma van zowel de jeugd als de senioren in de winterstop via:

Wedstrijdprogramma v.v. Vorden