website vorden 2

Vorden 19 augustus 2015 – Het opstarten van een nieuw seizoen brengt altijd veel werk met zich mee. Niet alleen op en rondom het Sportpark, waarbij de accommodatie de benodigde opknap- en beheerklussen te verwerken krijgt, maar ook achter de PC worden er vele uren werk verricht om te zorgen dat de 32 elftallen, 428 spelers (en speelsters), 43 trainers en 54 leiders weer goed en met frisse moed aan het nieuwe seizoen kunnen beginnen.

Vooral de beide wedstrijdsecretariaten, Gerben Smid bij de jeugd en Dick Zelle bij de senioren, moeten in de zomervakantie flink aan de bak om alle nieuwe informatie over de teams, indelingen, wedstrijdschema’s enz. enz. te verwerken. Bij v.v. Vorden werken wij, zoals anno 2015 bijna alle 1300 verenigingen, sinds 2008 al met het programma Sportlink en hier worden alle ledenmutaties in verwerkt. Peter Gombert zorgt bij onze vereniging voor de ledenadministratie en sinds 15 mei heeft hij alleen al 64 mutaties te verwerken gekregen, inclusief de overschrijvingen. Als de ledenadministratie is verwerkt kunnen Gerben Smid (bij de jeugd hebben wij 27 teams) en Dick Zelle (bij de senioren hebben wij 6 elftallen en drie 35+) de nieuwe teamindeling gaan verwerken. Naast Sportlink gebruiken wij bij v.v. Vorden ook het programma mijnclub.nu waarin het wedstrijdschema, de veld- en kleedkamerindeling en de scheidsrechters gepland kunnen worden. In deze applicatie worden ook alle teams geregistreerd en zodoende dient, weliswaar met een export/importactie, ook hierin de nieuwe teams geregistreerd te worden.

Mijnclub.nu en teampagina’s website

Gerben Smid heeft in Sportlink nu alle registraties klaar en zal in de komende 2 weken de registratie in mijnclub.nu verwerken, zodat bij alle teams de spelers, trainers en de leiders geregistreerd staan. Aangezien onze website met de teampagina’s een rechtstreekse koppeling heeft met mijnclub.nu zal dus ook in de komende 2 weken op de website iedere teampagina up-to-date worden gemaakt.

Mijnclub.nu en wedstrijdprogramma / uitslagen

In mijnclub.nu komt ook automatisch het competitie- en bekerprogramma vanuit de KNVB-database (voetbal.nl) te staan en aangezien er dus een koppeling is met onze website, staat op www.vv-vorden.nl altijd het meest actuele wedstrijdprogramma te zien. Via het menu ‘wedstrijden/speelschema’ kunt u het gehele programma van de vereniging van alle teams terug vinden. Dit schema is nu bijgewerkt door de KNVB met alle bekerwedstrijden en tevens de competitiewedstrijden van de A-categorie (1e, 2e, A1, B1, C1). In de komende week (21 augustus) wordt het speelschema van de overige teams bekend gemaakt en kunt u hier terug vinden wanneer welk team vanaf 12 september moet spelen. Via de ‘Johan Stapper uitslagensite’ kunt u altijd de meest actuele uitslagen van alle wedstrijden terug vinden. Op wedstrijddagen staan gemiddeld  na een half uur á één uur de uitslagen vermeld op de site.

Elftalfoto’s

Op de teampagina staat ook altijd van ieder elftal een fraaie teamfoto. Ieder seizoen worden deze foto’s gemaakt ten behoeve van de website en de afgelopen twee seizoen ook voor de presentatiegids. In de eerste drie weekenden van september worden op zaterdag en zondag alle teams op de foto gezet als zij een thuiswedstrijd spelen. Via een schema worden de teams vooraf ingedeeld en geinformeerd en samen met Johan Bolink zullen dan de benodigde kiekjes worden gemaakt. De foto’s zullen dus in de loop van september op de website op de teampagina terecht komen.

Mailadressen per team

Één van de belangrijkste communicatiemiddelen van een team is de mail. Gerben Smid heeft alle trainers en leiders reeds een overzicht gestuurd met de mailadressen van alle 26 jeugdteams inclusief leiders en trainers. Per team kan een leider of trainer dus een mailgroep aanmaken en van daaruit kan het team het gehele seizoen dus geinformeerd worden. Ook is het mogelijk om als leider rechtstreeks te mailen vanuit de applicatie mijnclub.nu en aangezien ieder team hiervoor een inlogcode krijgt, kan vanuit deze webapplicatie eenvoudig en snel gecommuniceerd worden.

Whatsappen en een whatsappgroep aanmaken is sinds twee jaar ook een zeer handig communicatiemiddel voor een voetbalteam. Als team kun je alle benodigde 06-nummers verzamelen waarna je als leider/trainer een groep aan kunt maken waarmee je eenvoudig en snel het team kunt informeren over aanvangstijden, wedstrijden, trainingen enz.enz.