daan horstman wavv

Vorden 3 april 2016 – Vorden 1 heeft vanmiddag wederom een goed resultaat behaald tegen een ploeg uit de top 4. De ploeg van trainer Michel Feukkink heeft in drie weken tijd, na FC Winterswijk en BVC’12,   een 1-1 gelijk spel behaald tegen WAVV. Het duel leek in de 65e minuut beslist te worden door een doelpunt van de thuisclub, maar 10 minuten later was het Rik Schröer die zijn invalbeurt bekroonde met een prima treffer; 1-1

De eerste 5 minuten was het alleen maar WAVV wat de klok sloeg. Met goed aanvallend spel werden de voorwaartsen van de groen-roden steeds maar weer gezocht en het was duidelijk dat in deze linie veel kwaliteit aanwezig was bij de ploeg uit Wageningen. Vorden overleefde deze fase al ging dit ten koste van enkele corners en kwamen de geel-zwarten een paar keer goed weg bij onoverzichtelijke situaties in het 16-meter gebied. Na een minuut of tien nam Vorden het ritme over en wederom speelde de erg sterk spelende Roy Böhmer hierin een belangrijke rol. Hij begon met zijn timing, snelheid, fysieke kracht, maar vooral zijn bovengemiddelde wedstrijdtechniek weer een stempel te drukken op het spel van de geel-zwarten en hij nam de ploeg ook aan de hand bij enkele fraaie aanvallen. Toch blijft het opvallend bij v.v. Vorden dat dit goede spel  niet direct enkele uitgespeelde kansen oplevert, want echt mogelijkheden om tot een treffer te komen hadden de mannen uit de achterhoek in de eerste helft niet. Wel kwamen zij dreigend door via het middenveld en kwamen aan de zijkant ook wel een paar keer goed op zetten, maar de voorzet, voortzetting of combinatie in het 16-metergebied leverde niet direct alarmbellen op bij WAVV. Aan de andere kant werd WAVV wel een paar keer zeer gevaarlijk, maar dit kwam vooral door enkele slippertjes van Vorden. Zo liet Sam Abbink zich verrassen door een stuiterballetje en de bal viel pardoes voor de voeten van de spits van WAVV maar vanaf een meter of zeven schoot hij keihard tegen de onderkant van de lat. Ook een inzet via het hoofd kwam bij de 2e paal terecht en kon nog ternauwernood tot corner worden verwerkt. Zo bleef de stand 0-0 maar was iedereen bij de rust wel opgelucht dat de kansen van WAVV niet verzilverd waren.

In de tweede helft bleef het spel in balbezit van Vorden indrukwekkend en sterk en zorgde er dus ook voor dat bij een ieder het idee leefde dat er wel een goed resultaat te behalen viel. Zodoende was het dan ook een fikse teleurstelling toen in één keer uit het niets de bal in het 16-metergebied van Vorden de bal voor de voeten van spits Mortier viel. Deze bleef erg rustig en koos een hoek uit en scoorde de 1-0. Vorden werd gedwongen om nog meer ‘gas’ te geven en met de invallers Rik Schröer en Bas Abbink ging het op zoek naar de gelijkmaker. Vorden liet nogmaals in balbezit zien dat het prima in de wedstrijd zat en in deze fase kwamen dan ook nog eens enkele goede kansen naar voren. In de 73e minuut leverde dit ook nog eens de gelijkmaker op toen Roy Böhmer na een goed duel van Gijs van der Veen in balbezit kwam en op snelheid het 16-metergebied in stormde. Hij gaf op het juiste moment de bal richting de eerste paal en daar tikte Rik Schröer de gelijkmaker binnen. In de laatste 10 minuten ging het spel flink op en neer en naast dat Vorden nog een paar keer er goed uit kwam, was WAVV ook nog twee keer erg gevaarlijk. Beide keren viel de bal over de verdediging van Vorden en kon Robin Verstege beide keren net niet tijdig redding brengen. De eerste keer tikte Bas Kortstee de bal over Robin heen en gelukkig bleef de schade beperkt tot een corner en de andere keer schoot de spits half uit de draai keihard tegen Robin op. Vorden kreeg nog een dot van een kans via Stefan Eggink, want nadat Gijs van der Veen een cornerbal bij de 2e paal op het hoofd van Roy Böhmer mikte, bracht deze de bal weer terug voor het doel langs en kon Stefan Eggink geheel vrij staand de bal vanaf 5 meter binnen tikken. Hij kon de bal net niet genoeg naar beneden knikken en zijn kopbal ging dan ook net over.

Uiteindelijk bleef het dus 1-1 en behaalde Vorden alweer zijn 12e gelijk spel. Als je bedenkt dat WAVV in november in Vorden terecht met 0-1 won en indruk maakte op de geel-zwarte ploeg met hun fysiek en hun sterke spel, is het een compliment voor de geel-zwarten dat zij nu alweer voor de derde achtereenvolgende week een prima wedstrijd speelde tegen de derde club uit de top 4. Want naast FC Winterswijk en BVC’12 moest ook WAVV genoegen nemen met een 1-1 gelijk spel tegen de kampioen uit de 3e klasse C van het afgelopen seizoen.