vorden 2 wint

Vorden 20 april 2015 – In de mooiste voetbalperiode van het jaar (april-mei) waarin iedere week belangrijke wedstrijden worden gespeeld, omdat competities zowel van boven als van onderen beslist worden, hebben enkele teams bij v.v. Vorden nuttige overwinningen behaald. Zo won Vorden 2 het degradatieduel tegen Sp. Overdinkel 2, wonnen de meiden van MC1D hun wedstrijd om de toppositie te behouden en kwam Vorden 4 alleen bovenaan te staan nadat er werd gewonnen van FC Zutphen en de concurrentie punten lieten liggen. Vorden C3 en B1 hoefden niet te spelen, maar behielden wel de koppositie.

Vorden C1 daarentegen had een minder leuk weekend. Tegen koploper Robur et Velocitas werd er overigens behoorlijk gespeeld en was de 5-0 nederlaag een prima weergave van het vershil tussen de nummer 1 en nummer 11 in de 1e klas. Alleen bleek naderhand dat beide concurrenten om de 10e plaats, Sp. Brummen C1 en Eerbeekse Boys C1, gewonnen te hebben. Komende zaterdag speelt Vorden C1 tegen Sp. Brummen en kan het de competitie nog spannend maken.

Vorden 2 won in de slotfase met 2-1 tegen Sp. Overdinkel 2 en aangezien de grootste concurrent om degradatie met 4-1 verloor is de afstand op deze club, VOGIDO 3, nu 4 punten geworden. Met nog 2 wedstrijden te gaan heeft het dus nog 1 overwinning nodig om zich veilig te spelen in de res. 3e klas.

Vorden 4 won keurig met 10-1 tegen de nummer laatst FC Zutphen 4 en aangezien AZC 6 gelijk had gespeeld, staat de ploeg van leider Edwin Hulshof nu alleen bovenaan. Komende donderdag speelt het 4e elftal uit tegen AZC 6 dus er kan gesproken worden van een echte topper in deze klasse.

Vorden B1 en Vorden C3 kwamen zelf niet in actie, maar beide teams behouden de koppositie in hun klasse.

Tenslotte hadden de meiden van Vorden, MC1D, een hele drukke zaterdag. Allereerst moest er s’morgensvroeg naar Borne gereden worden om daar tegen de traditionsverein NEO te voetballen. NOMEN EST OMEN is de betekenis van deze prachtige club uit Twente en dat wil zeggen: “De naam is een voorteken”. Maar wellicht dat zij er van kunnen maken ‘De meiden uit Vorden zijn een voorteken’ want met maar liefst 0-8 werden de twentse dames aan de zegekar gebonden en s’middags werd er ook nog even een vriendinnendag georganiseerd. Komende zaterdag speelt Vorden MC1D tegen medekoploper Blauw-Wit Holten.

vorden 2 wint 2