Gisterenmiddag heeft de JO19-1 in haar klasse uit met 0-5 gewonnen van Holten JO19-1 en hiermee de 1e plaats veilig gesteld na 10 wedstrijden.  Met nog één wedstrijdronde te gaan blijft de voorsprong precies 1 punt t.o.v. concurrent SDOL JO19-1, dat gisteren met 2-6 wist tet winnen van Warnsveldse Boys JO19-1. Vorden JO19-1, onder leiding van de trainers Stijn Wentink en Dennis Spiegelenberg, speelt volgende week zaterdag haar laatste wedstrijd uit tegen Witkampers JO19-1 en bij winst weten zij het kampioenschap te behalen in de 1e klas. Vorden JO19-1 is in 2006 kampioen geworden in de 3e klas en daarna nog twee keer kampioen geworden in 2011 en 2012, beide keren destijds in de 2e klas. Vanaf het seizoen 2012-2013 speelt de JO19-1 in de 1e klas en kan hier dus volgende week haar kampioenschap behalen. Vorden 2 speelt vandaag haar kampioenswedstrijd om 11.30 uur in Zieuwent tegen RKZVC 3. Vorden 2 heeft nog nooit hoger gespeeld dan het 4e niveau in de res. klasse KNVB en kan als het 1 punt weet te behalen in de komende drie wedstrijden voor het eerst kampioen worden in de res. 3e klas en dus ook voor het eerst in de historie van v.v. Vorden promoveren naar de res. 2e klas KNVB.

Vorden JO19-1

Door winst met 0-5 op Holten JO19-1 blijven de geel-zwarten nog steeds 1 punt boven SDOL JO19-1 en kunnen dus volgende week in de wedstrijd tegen Witkampers JO19-1 bij winst het kampioenschap vieren. Op de foto van links naar rechts Renz Avink, Sem Barendsen en Jens Hellema.

Vorden 2

Vorden 2 heeft de laatste 25 jaar, vanaf 1996, maar liefst 23 jaar in de res. 3e klas gevoetbald en drie seizoenen in de res. 4e klas. In 1996 werd er destijds een reorganisatie doorgevoerd bij de KNVB, aangezien de onderbonden (waaronder dus de GVB) werden opgeheven. De indeling van de ‘reserve-elftallen’ (2e elftallen en lager) bestond in de regio Oost tot 1996 altijd uit  één res. 1e klas KNVB, twee res. 2e klas KNVB en vier res. 3e klas KNVB  competities en daaronder kwam dan de res. 1e, 2e, 3e enz. klas GVB. Het 2e elftal van v.v. Vorden heeft tot 1996 voornamelijk in de res. 2e klas GVB gespeeld. Drie keer werd hierin een kampioenschap behaald, namelijk in 1969, 1974 en 1993.  Met de reorganisatie is er door een 3e plaats in de res. 1e klas GVB in 1996 een plek in de res. 3e klas KNVB afgedwongen en vanaf dat moment speelt het 2e elftal van v.v. Vorden dus, met uitzondering van drie seizoenen res. 4e klas, op dit huidige niveau. Voor een volledige historie over het 2e elftal klik hier

Vorden 2 heeft dus nooit hoger gespeeld dan het 4e niveau in de reserve klasse en kan dus met een kampioenschap en de bijbehorende promotie, geschiedenis schrijven door voor het eerst in haar bestaan een kampioenschap te behalen in de res. 3e klas en te promoveren naar het 3e niveau, de res. 2e klas. Tien jaar geleden, in het seizoen 2012-2013, speelde Vorden 2 nog in de res. 4e klas KNVB en mocht toen na een 2e plaats in de eindstand promoveren naar de res. 3e klas KNVB. Hierin had het 2e elftal het vaak lastig met zelfs een beslissingswedstrijd om degradatie in 2016 tegen FC Trias 3 op het veld van Grol. Deze wedstrijd werd gelukkig gewonnen en vanaf dat moment, met de komst van trainer Luc Feukkink ging het steeds beter met dit team. In het seizoen 2018-2019 werd er tot aan de laatste speeldag gestreden om het kampioenschap, maar maakte Dinxperlo 2 echter geen foutje en werd met een punt voorsprong kampioen. In de nacompetitie om promotie verloor het team van Luc Feukkink destijds in de verlenging van VDZ 3. In de volgende twee seizoenen werden de competities niet afgemaakt wegens corona, maar stond het team met een 3e plaats na 14 wedstrijden en een 4e plaats na 4 wedstrijden wederom bij de bovenste plaatsen.

Dit seizoen begon het team moeizaam aan de competitie met slechts 1 punt uit 4 en had het ook nog eens pech dat Bon. Boys 3 zich terug trok uit de competitie, het team waar juist een overwinning op werd behaald. Vlak voor de winterstop ging het ineens lopen bij het 2e elftal en ook in de bekercompetitie werd een prima resultaat behaald door res. 1e klasser WVV uit Hengevelde na penaltys te verslaan. Ondanks het vertrek van Remmert Verbrugge naar sv Pesse, werd er na de winterstop een geweldige serie neer gezet. In totaal is het 2e elftal nu alweer 13 wedstrijden achtereen ongeslagen en heeft het dus 40 punten uit 17 wedstrijden. Met een voorsprong van 9 punten op de nummer twee TVO 2 en nog drie wedstrijden te gaan, kan het team met de routiniers Stefan Eggink, Micha Bolink en Wiebe de Jong, de midden-twintigers Kevin Vliem, Ties Wentink, Jorick Benjamins en Sander Eggink en de youngsters, Esly Lindenschot, Mike Verstege, Gijs Bruinsma, Milo vd Pol, Jesse Barendsen, Chico Lindenschot, Bart Jansen, Jurre Heij en Thomas Oonk vanmorgen door minstens een gelijk spel te behalen dus het kampioenschap behalen in de res. 3e klas!

1. Laatste kampioenschap Vorden 2 in 1993

2. Winnende doelpunt van Niels Siemerink tijdens beslissingswedstrijd om degradatie uit de res. 3e klas in 2016

3. Vorden 2 wint de belangrijke wedstrijd tegen TVO 2 begin mei 2022