Vorden, 18 mei 2017 – Vorden JO17-1 heeft in de 1e klas dit seizoen de 3e periodetitel behaald en mag daarom mee doen aan de nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse. Allereerst dient het dan in twee wedstrijden af te rekenen met de nummer 11 van de Hoofdklasse M, De Tubanters 1896, en gisterenavond werd het tijdens de eerste wedstrijd 0-0. De uitwedstrijd in Enschede staat aanstaande zaterdagmiddag op het programma en mocht deze wedstrijd wederom gelijk eindigen dan zal het met penalty’s beslist worden. De winnaar van deze 1e ronde speelt daarna wederom een dubbele wedstrijd tegen de winnaar van Wilhelminaschool/FC Winterswijk (eerste wedstrijd 0-4 voor FC Winterswijk) en deze wedstrijden staan op 27 mei en 3 juni gepland.

Het werd gisterenavond een prachtige jeugdwedstrijd onder zware omstandigheden, want niet alleen hadden de 22 spelers te maken met hoge temperaturen maar door het droge weer van de afgelopen weken is het hoofdveld ook nog eens keihard en stuitert de bal alle kanten op. Toch werd er door beide ploegen een zeer aantrekkelijke JO17 wedstrijd afgeleverd en genoten de ongeveer 100 toeschouwers van de tomeloze inzet, het hoge tempo en de aanvallende intenties van beide ploegen. In de eerste helft was Vorden weliswaar niet de betere ploeg, maar creëerde het wel de meeste kansen en kreeg het meerdere mogelijkheden om op 1-0 te komen. De beste kans kwam na een half uur toen Niels Rondeel een penalty mocht nemen, maar zijn inzet werd gekeerd door de doelman uit Enschede.

In de tweede helft kwam De Tubanters een paar keer gevaarlijk door en speelden er zich meer situaties in het 16-metergebied van Vorden af dan in de 1e helft. Keeper Esly Lindenschot stond echter zijn mannetje en keepte een knappe wedstrijd en was zowel met lage schoten over de grond als met hoge ballen en voorzetten er steeds goed bij. Net als in de 1e helft waren nu ook weer beste kansen voor v.v. Vorden, maar met een bal tegen de paal door Anne Hezemans en een dot van een kans die vanaf 5 meter over werd geschoten door Rob Slurink konden beide zich niet tot doelpuntenmaker laten bejubelen.

Vorden JO17-1 leverde een prima teamprestatie en lieten zien dat zij als team dit jaar enorm gegroeid zijn en vanavond tegen hoofdklasser De Tubanters 1896 vol aan de bak moesten, maar zeker gelijkwaardig waren aan de blauw-zwarten. Er zijn zaterdag net als gisterenavond goede kansen om een ronde verder te komen, maar dat het spannend gaat worden dat staat nu al wel vast.