Vorden, 15 maart 2017 – De Achterhoek Cup is vijf jaar geleden gestart met een knock-out toernooi voor standaardelftallen en heeft drie jaar geleden ook een toernooi voor standaard damesteams opgezet. Sinds vorig seizoen is er ook voor de jeugd een bekercompetitie en wel voor de JO15 (C1). v.v. Vorden doet net als vorig seizoen ook dit jaar zowel met het 1e als de JO15-1 mee met dit toernooi. Terwijl vorige week het 1e elftal al de kwartfinale heeft bereikt, kan vanavond de JO15-1 deze prestatie evenaren. Thuis op ons eigen Sportpark ‘t Grote Veld moet Vorden JO15-1 namelijk om 19.00 uur in de 1/8e finale tegen hoofdklasser FC Winterswijk JO15-1. Dat 1e klasser v.v. Vorden zeker niet kansloos is bewees het team van trainer Peter Jansen en coach Jeroen Oonk in de poulefase van dit toernooi toen 3e divisieclub Longa’30 JO15-1 keurig op 0-0 werd gehouden. Doordat de beide andere wedstrijden tegen Ruurlo en HC’03 ruim werden gewonnen hebben zij zich als poulewinnaar geplaatst voor deze 1/8e finale.