Vorden, 16 maart 2017 – Onder heerlijke voetbalomstandigheden hebben Vorden JO15-1 en FC Winterswijk JO15-1 gisterenavond reclame gemaakt voor het regionale jeugdvoetbal. Beide ploegen zijn voorzien van aanvallende intenties en hebben de bereidheid en het lef om bij het afjagen steeds je ‘mannetje los te laten’ en vooruit druk te zetten, waardoor er een prachtig schouwspel ontstond waarbij door zowel door v.v. Vorden als FC Winterswijk in een enorm tempo werd gespeeld.  Als daarbij ook nog eens wordt mee genomen dat de leeftijdsgroep ‘Onder 15’ de laatste fase is in het jeugdvoetbal dat er nog geen of weinig sprake is van overtredingen, shirtje vasthouden, onbenullige duels en/of irritaties onderling, dan kun je wel nagaan dat het volop genieten was gisterenavond op Sportpark ‘t Grote Veld.

De beide ervaren trainers bij v.v. Vorden JO15-1 (1e klas) en FC Winterswijk JO15-1 (Hoofdklasse), respectievelijk Peter Jansen en Wim van Zeijst, staan al jarenlang bekend om hun affiniteit met het jeugdvoetbal en de vele uren, energie en beleving die zij aan de dag leggen met het trainen op techniek, balvaardigheid en individuele acties. Gisterenavond was het dan ook mooi om te zien dat beide elftallen op dezelfde aanvallende en energieke manier de wedstrijd in gingen en er zodoende een fraai schouwspel van maakten. v.v. Vorden was in de eerste helft echter wel de bovenliggende partij en het meeste in balbezit. Telkens kon de thuisploeg met een tegenaanval van FC Winterswijk rond de middenlijn  de bal alweer veroveren en weer opnieuw beginnen met een aanval gebaseerd op positiespel, een goede eerste aanname (veelal uitgedraaid!) en altijd de oplossing vooruit kiezen. De ruststand van 2-0 was dan ook verdiend te noemen en toen in de eerste 10 minuten van de tweede helft v.v. Vorden JO15-1 twee keer een prachtige aanval over meerdere schijven beëindigde met een steekbal op de rechtsbuiten en vervolgens een bijna niet te missen voorzet op vijf meter voor het doel, dacht iedereen dat het met 3-0 zelfs al beslist zou zijn. Maar beide keren werd het doel echter gemist doordat er vanaf vijf meter een keer tegen de lat aan werd geschoten en één keer door twee miraculeuze reddingen op de lijn FC Winterswijk toch nog in leven bleef. Na een kwartier in de tweede helft kreeg FC Winterswijk de beste kans van de wedstrijd en de mogelijkheid om toch nog een resultaat te behalen in Vorden, maar keeper Thomas Oonk kon met hulp van de laatste man en rugdekking gevende Nick Ziggers voorkomen dat de rechtsbuiten van FC Winterswijk na een snelle uitval schuin alleen voor het doel tot scoren kon komen. De wedstrijd bleef zich in een hoog tempo en met enorm veel energie van alle 22 spelers voltrekken en ondanks dat er niet meer werd gescoord was er na afloop een terecht applaus voor de spelers (en trainers) van beide ploegen. Vorden JO15-1 heeft laten zien dat het knappe gelijke spel tegen 3e divisionist Longa ’30 JO15-1 geen toevalstreffer is geweest en bewees zichzelf met deze 2-0 overwinning op hoofdklasser FC Winterswijk een goede dienst. Als beloning mogen zij op woensdag 29 maart de kwartfinale spelen uit tegen FC Zutphen JO15-1, een tegenstander die zij kennen uit de eigen competitie.

W11: 29-03-2017 19:00 DZC `68 JO15-1 PAX JO15-1
W12: 29-03-2017 19:00 Warnsveldse Boys JO15-1 Witkampers JO15-1