update_app_22november2016Vorden, 22 november 2016 – In vier competities van de KNVB – afdeling Oost loopt op dit moment een ‘pilot’ van een APP die als digitaal wedstrijdformulier geldt. Zowel Vorden JO15-1 als Vorden 4 is hier bij betrokken en de ervaringen zijn positief te namen. Vorige week zaterdag kreeg de club bezoek van de projectleider en deze gaf naast de ervaringen en verbeterpunten van de APP ook nog ff door dat de club het al met al prima voor elkaar heeft en kreeg de organisatie nog een duim vanuit de KNVB. Hieronder zijn de verbeteringen in de update van de APP aan gegeven.

Beste pilotverenigingen,

Sinds vandaag is er een update (versie 1.12.2) van de Wedstrijdzaken app beschikbaar. Op basis van de eerste bevindingen hebben we snel wat aanpassingen doorgevoerd en zijn we benieuwd hoe dat bevalt. Behalve wat technische verbeteringen, zijn er 4 functionele wijzigingen doorgevoerd. Wij raden je dringend aan om deze nieuwe versie te installeren. Afhankelijk van je eigen instellingen op je telefoon gaat dit automatisch of niet. Dan moet je zelf de update uitvoeren via de Play Store of de Appstore

Je kan via de menuoptie “Over deze app” zien of de nieuwe versie is geïnstalleerd.

Beperking rechten assistent-scheidsrechter en wedstrijdcoördinator veldvoetbal

De assistent-scheidsrechters en de wedstrijdcoördinator kunnen NIET meer het wedstrijdformulier muteren. Dat is immers ook niet hun verantwoordelijkheid. Ze kunnen geen spelersopgaaf invullen en ook geen wedstrijdverslag. Wel kunnen ze het digitale formulier inzien. De spelersopgaaf kan nu dus alleen gedaan worden door de eigen team- en stafleden en de wedstrijdsecretaris mDWF en indien nodig de scheidsrechter. Het wedstrijdverslag kan nu alleen gedaan worden door de scheidsrechter en indien nodig door de wedstrijdsecretaris mDWF.

Toevoegen (uit) assistent-scheidsrechter door uit-team bij veldvoetbal

Het is nu mogelijk dat het uitteam ZELF de assistent-scheidsrechter in kan vullen op het wedstrijdformulier. Dat kon alleen het thuisteam. Niet handig. Nu vullen beide teams hun eigen grensrechter in. Ook kan de assistent-scheidsrechter vast aan het team worden toegevoegd door de teammanager via het teammanager-menu: toevoegen staffunctie assistent-scheidsrechter.

Aantal (basis)spelers wordt vermeld in spelersopgaaf

Tijdens het invullen van de spelersopgaaf verschijnt er onder in het scherm een tellertje met het aantal opgestelde spelers, zodat je weet hoeveel spelers je al hebt opgegeven.  Dit moet voorkomen dat er per ongeluk een basisopstelling van 10 spelers wordt ingediend. In de vorige versie verscheen er alleen een getal als er teveel of te weinig waren opgegeven.

Controle op maximum aantal kaarten per persoon

Bij het invullen van het wedstrijdverslag is het nu niet meer mogelijk om één dezelfde speler drie of meer gele kaarten of twee of meer rode kaarten te geven.

Slecht weer…afgelastingen

Afgelopen weekend hebben we voor het eerst te maken gehad met afgelastingen. Daar heb ik al over gemaild. Afgelasten gaat via de “drie puntjes”.  En als scheidsrechter kan je eerder dan de wedstrijddag de wedstrijd afgelasten, zoals zaterdag is gebeurd bij Socii-Brummen.

Wat nu nog een beperking is, is dat de wedstrijdsecretaris mDWF alleen op de wedstrijddag het formulier kan invullen (en eventueel afgelasten). Het is een logische wens om dit ook al als wedstrijdsecretaris een dag eerder te kunnen om zo iedereen z.s.m. te informeren over de afgelasting.

artikel_gelderlander