Vorden, 13 maart 2017 – Afgelopen zaterdag mocht de D1 van Vorden (JO13-1) uit handen van uitbater en tevens 50 jaar geworden René Jak (Gefeliciteerd!)  van Grand Café het Meestershuis in Vorden, nieuwe tassen en inloopshirts ontvangen. De voor het tweede seizoen in de hoofdklasse acterende veelal eerste jaars D-spelers hebben samen met Herman Vrielink van de sponsorcommissie de geste met veel plezier in ontvangst genomen en geïnspireerd door deze aangename verrassing zette de JO13-1 ook in het veld haar beste beentje voor. Want met een 2-1 zege op de Tukkers JO13-1 werd de derde overwinning van dit seizoen behaald en samen met het gelijke spel tegen koploper Achilles ’12 staat de ploeg van trainer Hugo van Ditshuizen en René Nijenhuis en grensrechters Kevin Vliem en Ard Kettelerij nu op een keurige 10e plaats met 10 punten.

Over Meesterhuis Vorden:

Een plek waar u alle dagen van de week (op de dinsdag na want dat is tussen 1 oktober en 31 maart onze studiedag) ‘s ochtends vanaf 10.00 uur terecht kunt voor een dampende Meesterskoffie, of een heerlijke cappuccino met een dikke laag opgeklopt melkschuim. Zoekt u een lunchlocatie met originele en verrassende Meesterwerkjes? Stop maar met zoeken, bij deze gevonden! En alvast een waarschuwing voor gasten die rond borreltijd bij ons binnenlopen, de keuze qua Proefwerkjes is zo reuze en divers dat thuis koken daarna niet meer nodig zal zijn. Maar natuurlijk staan onze Keukenmeesters en -juffen er niet alleen voor de lunch en de borrelhappen en hebben zij ‘s avonds ook een aantal te combineren Klassewerkjes voor u in petto.

Kortom; kom langs en beleef het Meestershuis. U bent meer dan welkom bij ons!

Over Vorden JO13-1

Voetbalvereniging Vorden is een sociale, ambitieuze en actieve achterhoekse dorpsclub met 505 leden, waarvan 275 spelende jeugdleden en 135 spelende seniorenleden. De vereniging wil graag voor alle voetballiefhebbers de gelegenheid bieden om de voetbalsport te beoefenen en heeft dan ook naast de 13 pupillenteams, 8 juniorenelftallen en vijf seniorenteams ook 3 junioren meidenteams, 1 meiden pupillenteam en twee 35+ en een 45+ team. Met eigen opgeleide jeugdtrainers wil het naast de B-categorie (recreatieve teams) met de 1e teams op zijn minst 1e klas spelen met een eigen voetbal- en trainingsstijl waarbij balbeheersing, technische vaardigheid, positieve wedstrijdmentaliteit en initiatief nemen de sleutelwoorden zijn. Het 1e elftal speelt op dit moment in de 2e klasse zondag en met uitsluitend eigen opgeleide spelers wil v.v. Vorden graag in het linker rijtje spelen.

Vorden JO13-1 speelt voor het tweede achtereenvolgende seizoen in de Hoofdklasse en dat is een klasse hoger dan de club ambieert met daarom ook sterke tegenstanders met veel leden. Helemaal gezien het feit dat bij de JO13-1, in vergelijking met de junioren, boven de hoofdklasse slechts 1 3e divisie in Oost aanwezig is en er slechts vier clubs uit Oost in de 2e divisie spelen (Schalkhaar, GO Eagles, Flevo Boys en ATC) en er met Vitesse, NEC/FC Oss en De Graafschap maar drie afgevaardigde clubs uit Oost in de enigste 1e divisie van de JO13 spelen. De Hoofdklasse is dan ook een zware klasse en het huidige team van v.v. Vorden heeft het erg pittig tegen de clubs uit het linkerrijtje, maar heeft nu na 16 wedstrijden keurig 10 punten behaald en kan in de wedstrijden tegen de clubs uit het rechterrijtje ook perioden in de wedstrijd op de helft van de tegenstander spelen.