vorden d1 be quick 2

Vorden 8 februari 2015 – Terwijl de winter nog flink wat roet in het eten gooit bij het amateurvoetbal is er door de jeugdafdeling van v.v. Vorden gisteren toch nog flink gevoetbald. Vorden D1 en E1 moesten op het kunstgras van Be Quick en Gendringen hun eerste competitiewedstrijd van 2015 spelen en in de zaal was er de laatste speelronde voor de diverse pupillenteams. Vorden E4 sloot deze zaalvoetbalcompetitie zeer positief af!

Vorden D1 moest gisterenmorgen in de ijzige kou aantreden tegen Be Quick D1 op het kunstgras van het fraai verbouwde  Zuiderpark. Ingepakt met majo’s  en handschoenen behaalde de ploeg van trainer Peter Jansen het 1e punt in 2015 en bleven door de 0-0 tegen Be Quick keurig op de prachtige en indrukwekkende 2e plaats in de 1e klas staan. Gezien het veldspeld en het feit dat de heenwedstrijd met een ruime uitslag was gewonnen, had men wellicht gerekend op drie punten, maar al met al was het een goede start van dit nieuwe kalenderjaar. Onze fotograaf Rob Immink was ook naar Zutphen getogen en voorzien van ijsmuts en dikke winterjas heeft hij weer enkele prachtige foto’s gemaakt (zie menu foto).

vorden d1 be quick 3

Vorden E1 speelde in en tegen Gendringen E1 en dit was voor de ploeg van trainer Dion Kruip de eerste wedstrijd in de 1e klas. Het werd een fraaie wedstrijd waarin Gendringen de 1e helft het betere spel had, maar Vorden E1 in de 2e helft de bovenliggende partij was. Na een ruststand van 4-1 werd het uiteindelijk 6-4 voor Gendringen, maar kon E1 tevreden terug kijken op hun debuut in de 1e klas.

vorden e1 za 7 feb

Gisteren werd bijna al het veldvoetbal afgelast op een enkele kunstgraswedstrijd na. Maar aangezien het ook de laatste wedstrijd was van de zaalvoetbalcompetitie in de regio ‘IJsselstreek’ konden gisteren toch nog een groot aantal pupillen zich uit leven in de sporthal. Terwijl in een eerder stadium Vorden D1A, D1B en D2A hun competitie al winnend hadden afgesloten werd gisterenmiddag ook Vorden E4 zaalvoetbalkampioen in hun poule. Dit werd na de wedstrijd natuurlijk met veel patat en cola gevierd! Ook Vorden D4 en Vorden F1 hebben nog kans op de 1e plek in hun zaalvoetbalpoule.

Het is in de afgelopen maanden weer een succesvol toernooi gebleken en een welkome aanvulling op het veldvoetbal. Wij willen namens de jeugdcommissie en het bestuur van v.v. Vorden dan ook de organisatoren hartstikke bedanken en tevens de vrijwilligers van v.v. Vorden die in de afgelopen weken in de sporthal van Vorden als zaalwacht ervoor hebben gezorgd dat alles ordelijk, netjes en op tijd verliep.

vorden e4 zaalvoetbalkampioenvorden e4 kampioen