achterhoek cup 2015

Vorden 16 januari 2016 – Gisterenavond heeft in stadion de Vijverberg van de Graafschap in Doetinchem de eerste Achterhoekse Voetbalnacht plaats gevonden. Tijdens dit voetbalevenement, dat voortkomt uit de organisatie van de Achterhoek Cup en waar maar liefst 300 man op af was gekomen,  werd niet alleen de loting van de 1/8e finale verricht maar werden er ook 4 awards uitgereikt voor beste scheidsrechter, beste voorzitter, beste club en beste vrijwilliger van het jaar. Vorden was prima vertegenwoordigd, want zowel onze club als onze oud-voorzitter William van der Veen waren genomineerd en ‘en passant’  werd onze hoofdtrainer Michel Feukkink naar voren geroepen om de loting te verrichten van de knock-out fase.

Van alle vier awards waren er 5 nominaties en zowel bij de ‘club van het jaar’ als ‘voorzitter van het jaar’ had v.v. Vorden dus kans om in de prijzen te vallen. Met uiteindelijk bijna 3.500 stemmen gingen de hoofdprijzen naar MvR, Marcel Eekelder van Longa’30 (voorzitter), Joost Soeter (scheidsrechter) en Fred Baars van St. Joris (vrijwilliger), maar met een tweede (William van der Veen) en derde plaats (v.v. Vorden als club) had v.v. Vorden weliswaar geen hoofdprijs maar was het wel goed vertegenwoordigd. Vooral in de laatste 2 dagen is er nog flink gestemd via internet en ook in de zaal mochten de 300 aanwezigen nog hun laatste stem uitbrengen. Het werd een ‘nek aan nek’ race waarbij William nipt tweede werd achter de voorzitter van Longa’30 en v.v. Vorden als club dichtbij was maar ineens op de laatste dag voorbij werd gestreefd door de trotse winnaar MvR uit S’Heerenberg.

Tijdens deze Achterhoekse Voetbalnacht was er voor de pauze een vraaggesprek met oud hockeyster Minke Booy (manager vrouwenvoetbal bij de KNVB), Iwan van Duren (journalist VI en schrijver van inmiddels 5 voetbalboeken) en Peter Hofstede (manager voetbalzaken bij de Graafschap), waarbij alle drie prominenten aan de tand werden gevoeld door de uitstekende presentratrice Inge de Jager uit Zeddam. In de pauze werd de loting verricht van de 1/8e finale’s van de Achterhoek Cup door mede-presentator Michiel Fukking van Optimaal FM voor zowel de C1 als de standaardelftallen, waarbij onze hoofdtrainer Michel Feukkink als assistent zijn taak keurig uitvoerde en o.a. Vorden 1 koppelde aan Angerlo Vooruit. In de eerste week van februari staat deze uitwedstrijd op het programma waarbij de inzet is een plaats bij de laatste 8 in de kwartfinale.

achterhoek voetbalnacht

achterhoek voetbalnacht 2