vorden f5 - 2

Vorden 11 maart 2015 – Afgelopen zaterdag heeft het nieuwste team van v.v. Vorden haar debuut gemaakt op het eigen Sportpark ‘t Grote Veld. In de thuiswedstrijd tegen Sp. Eefde won Vorden F5 ook nog eens met 4-3 al zat het plezier bij beide ploegen veel meer in het spel zelf en genoten de jongens en meiden (en de ouders en opa’s en oma’s) met volle teugen van hun eerste optreden op eigen veld.

Vorige week had F5 de eerste competitiewedstrijd gespeeld tegen Colmschate F7 in Deventer. Op een winderig en koud sportpark mochten toen de spelers van F5 voor het eerst op een half veld spelen en hadden zij een echte keeper en een scheidsrechter, want vanaf het moment dat zij op voetballen zaten kenden zij alleen het 4×4 voetbal. Bij v.v. Vorden wordt er sinds 2009 het Mini F voetbal gespeeld, want middels dit ‘4×4 zonder keeper’ spel op een kwart veld krijgen de kinderen  de beginselen van het spel veel beter onder de knie dan direct beginnen met het F (7×7 op een half veld) voetbal. Maar het debuut van F5 in de competitie verliep nog een beetje moeizaam want de eveneens in geel-zwart spelende opponent won met maar liefst 15-0 van ons nieuwe team.

Afgelopen zaterdag mochten zij dus voor het eerst ‘thuis’ spelen en in een prachtige gelijk opgaande wedstrijd kwam de fraaie uitslag 4-3 op het bord te staan en konden zij voor het eerst genieten van een doelpunt, een voorsprong en zelfs een overwinning. Met net zoveel passie en plezier als vorige week, werden na afloop de penaltys genomen en gingen de spelers daarna moe maar voldaan de kleedkamer in.

Net als alle andere 30 teams van v.v. Vorden heeft de F5 natuurlijk ook een eigen teampagina gekregen op onze website en deze is van de week zelfs voorzien van een heuse elftalfoto. Het team heeft ook geluk dat het een trotse Opa in haar gelederen heeft die ook nog eens regelmatig foto’s maakt voor onze website, dus ga gauw kijken op onze fotopagina en klik door op de link van Johan ‘Opa’ Bolink.

vorden f5-1