fabian

Vorden 6 april 2015 – Terwijl de paasvakantie normaal gesproken een periode is om lekker uit te rusten en ‘kalm an’ te doen, is de F1 van v.v. Vorden juist extra actief dit paasweekend. Afgelopen zaterdag speelde het de inhaalwedstrijd uit tegen DCS F1 en won het met 2-4. Zondag 1e paasdag werd er een groot en sterk bezet toernooi van de Graafschap afgewerkt, waar het de 3e plaats veroverde met alleen een nederlaag tegen FC Trias F1 in de halve finale. Dinsdagavond speelt het wederom een inhaalwedstrijd en moet het aantreden tegen VIOD F1. Lees hieronder hoe F1 het heeft gedaan op het toernooi in Doetinchem.

De Graafschap heeft met jeugdsponsor Pincvision een groot F-jeugdtoernooi georganiseerd en op beide paasdagen strijden in totaal 41 regionale F-teams om twee finaleplaatsen. Op 1e paasdag was Vorden F1 aan de beurt en speelde een zeer verdienstelijk toernooi. In de poule werd er drie keer met 3-0 gewonnen en in de kwartfinale werd DVC’26 (Didam) met maar liefst 5-0 verslagen. In de halve finale was FC Trias F1 een maatje te groot en Vorden verloor met 3-0, maar in de ‘kleine’ finale om de 3e en 4e plaats werd er weer gewonnen en zodoende kon het F1 team terug kijken op een zeer geslaagd toernooi.

Als klap op de vuurpijl mochten Stijn Groeneveld (volgend seizoen samen met Wouter v. Ditshuizen spelend bij de E-jeugd van de Graafschap) en Fabian Huetink (volgend seizoen spelend bij de E-jeugd van Vitesse) de prijs voor resp. ‘beste keeper’ en ‘beste speler’ van het toernooi in ontvangst nemen. Het gehele team mocht daarna ook nog eens met Luc de Jong, die de avond ervoor met 5-0 had gewonnen van FC Twente, op de foto.

vorden F1