vorden E2 kampioen

Vorden 12 mei 2016 – Gisterenavond is Vorden E2 kampioen geworden door in een rechtstreeks duel de nummer 2, Sp. Eefde E2G, met 0-4 te verslaan. Ondanks de doordeweekse avond waren er vele ouders en supporters aanwezig en zij zagen de geel-zwarten een keurige wedstrijd spelen met een mooie verdiende overwinning. Met nog één wedstrijd te spelen is de ploeg van trainer/leider Pim van Zeeburg en Niels Rondeel niet meer te achterhalen. Komende zaterdag is er de laatste thuiswedstrijd en zal er natuurlijk ook nog aandacht besteed worden aan deze 1e plaats. En bij deze wordt de platte kar ook alvast weer van stal gehaald om met het Wikee de Vikingtournooi op zaterdag 28 mei de kampioenen door het dorp te laten rijden. Of er nog meer teams hierop plaats kunnen nemen zal komend weekend blijken.

Voor de TJC is de belangrijkste doelstelling bij de E- en F-jeugd om met de competitie-indeling zoveel mogelijk gelijkwaardige tegenstand te creeëren en te hopen dat er zo min mogelijk grote uitslagen (zowel positief als negatief) in voor komen. Vorden E2 heeft wat dat betreft een mooie voorjaarscompetitie gespeeld want met twee E1’s (Almen en De Hoven) en E2’s van min of meer gelijkwaardige clubs (Witkampers, Warnsveldse Boys, Be Quick) was de tegenstand behoorlijk. Mooie uitslagen als 7-4, 3-2, 6-4, 5-2 en 6-2 geven aan dat het niet zo maar is aan komen waaien en ook de enigste verliespartij tegen Warnsveldse Boys E2 was met 2-1 een evenwichte pot voetbal. Op het einde bleek dat concurrent Sp. Eefde E2 een keer meer had verloren en vandaar dat gisterenavond de 0-4 overwinning het kampioenschap betekende. Spelers en begeleiding van harte gefeliciteerd en geniet komende zaterdagmorgen van de laatste thuiswedstrijd dit seizoen.

Komende zaterdag zijn er nog een aantal pupillenteams die een kansje maken op eveneens een kampioenschap. Vorden D2 heeft nog mogelijkheden om bij winst de 1e plaats in te nemen, maar zij hebben wel te maken met een concurrent die een veel beter doelsaldo heeft. Vorden F3 moet zelfs nog 3 wedstrijden spelen en zal met Keyenburgse Boys F1 en FC Zutphen F4 en Ruurlo F4 uit moeten maken wie er 1e zal worden. Vorden F5 is in deze voorjaarscompetitie begonnen met competitievoetbal en hebben direct een hele mooie serie neer gezet. Alleen van AZC F5 is verloren en daarom moeten ze hopen op een misstap van deze concurrent, anders is een fraaie 2e plaats de eindstand.

Wij wensen hierbij alle teams nog heel veel plezier en succes komend weekend en geniet van de laatste competitieronde!

vorden E2 kampioen