vorden f 3

Vorden, 24 april 2016 – In de laatste 2 weken hebben wij via de website u op de hoogte gehouden van de slotfase van de competitie bij de senioren, junioren en de D-pupillen. In deze laatste serie komen de E- en de F-pupillen aan de beurt, die in de voorjaarscompetitie maar liefst vertegenwoordigd zijn met 14 (!) teams. Zij zijn ook allemaal aan beland in het slot van het seizoen en in de mooiste weken van het jaar staan er daarom nog een paar fraaie voetbaldagen op het programma!

De doelstelling van de TJC (Martin Leegstra, coördinator E en Bas Vriend coördinator (Mini) F) is om de E- en F-teams in te delen in een competitie met zoveel mogelijk gelijke tegenstand. Aan het begin van het seizoen is dit altijd een hele puzzel (je moet op 31 mei (!) al de teams opgeven), maar vooral na de winterstop hebben alle clubs iets meer inzicht in de krachtsverhoudingen en kunnen de teams in de voorjaarscompetitie nog beter ingedeeld worden. Uitslagen met dubbele cijfers heeft zowel de winnende- als verliezende partij niets aan en we kunnen dan ook tevreden zijn met de E- en de F-teams in de huidige competities want grote uitslagen komen gelukkig niet of nauwelijks voor.

De E1 is ingedeeld in de Hoofdklasse en dat is een hoog niveau voor een club als v.v. Vorden met tegenstanders als HSC’21, DZC’68, Longa, Grol  en VIOD. Toch is het dan extra mooi om te zien dat het team voetballend prima mee kan komen in deze klasse. Er worden veel kansen afgedwongen met prima veldspel alleen hebben zij na de winterstop wat moeite met scoren. Maar gisteren werd dit teniet gedaan en werd er met 5-8 gewonnen van VIOD E1! De E2 doet het ook erg goed en speelt om de bovenste plaatsen mee en zal samen met Sp. Eefde uit maken wie er kampioen wordt. De E3 had het net na de winterstop eventjes lastig, maar de laatste weken laten zij uitstekend voetbal zien. Afgelopen zaterdag speelden zij een prachtige wedstrijd met keurig uitgespeelde doelpunten tegen VIOD E5. De E4 speelt in een mooie achterhoekse competitie met weinig verschillen tussen de bovenste 6 ploegen. E4 moet zelfs nog 4 wedstrijden en daar zitten nog een paar mooie uitdagingen tussen. Vorden E5 is een echte middenmotor met 4 gewonnen, 4 gelijk en 23 voor en 20 tegen. Allemaal gelijkwaardige wedstrijden met weinig verschillen in de uitslag. Mooie competitie dus en wie weet dat E5 nog een paar fraaie wedstrijden gaat spelen in de komende 3 weken, zou mooi zijn! Vorden E6M is een meidenteam en zij spelen in een gemengde competitie en doen het prima! Met nog 3 wedstrijden te gaan is het super spannend bovenin en gezien de kleine verschillen in de uitslagen kun je wel na gaan dat dit meidenteam nog wel een paar fraaie wedstrijden gaat spelen. Vorden E7 had het ff moeilijk met de start van de voorjaarscompetitie, maar de laatste twee wedstrijden doen zij het keurig. Gisteren werd er prima samen gespeeld en werd er steeds op tijd een doelpunt gemaakt tegen FC Zutphen E10 om zodoende de 3e overwinning te behalen.

Bij de F-jeugd zijn wij na de winterstop met 5 teams begonnen en hebben wij tevens ook nog twee Mini F teams.  De F1 speelt in de 1e klasse in een fraaie gelijkwaardige competitie met o.a. Longa, PAX, Varsseveld en VIOD. De uitslagen liggen dicht bij elkaar, maar F1 heeft in het merendeel van de wedstrijden het heft in handen. Zo ook gisteren toen Reunie de tegenstander was en er 75% van de wedstrijd op de helft van de tegenstander werd gespeeld. Goed veldspel met fraaie combinaties leverden jammer genoeg alleen niet de gewenste (en misschien ook wel verdiende) doelpunten op. Tegenstander Reunie had een geweldige keeper en een heerlijke spits en won met 2-4. Vorden F2 speelt het spelletje al heel goed, alleen stokt het op 10 meter voor het doel. Daarom lukt het ze nog niet vaak om een wedstrijd te winnen, maar gezien het veldspel kan het niet lang meer duren of er komt nog een winstpartij aan in de komende weken. Vorden F3 doet het erg leuk en hebben nog geen enkele keer verloren. Met mooi uitslagen als 3-3, 1-1 en 4-4 zitten zij in een competitie waarin zowel aangevallen als verdedigd moet worden. In de komende weken komt er vast nog weer een fraaie uitslag bij! Vorden F4 is dit seizoen begonnen met het spelen op een half veld en hebben het erg lastig in deze voorjaarscompetitie. De laatste wedstrijd is tegen Longa en hopenlijk wordt dat een gelijkwaardige wedstrijd met van beide kanten winstkansen. Zo mooi zijn als deze jongens deze competitie toch nog een wedstrijdje winnen. Vorden F5 komt rechtstreeks van de Mini F af en zij bewijzen wederom dat het een goede zaak is dat er bij v.v. Vorden samen met enkele andere clubs uit de regio met Mini F-teams wordt gespeeld. De beginselen onder de knie krijgen met 4 tegen 4 zonder keeper op een kwart veld is een prima start om te gaan voetballen. De F5 speelt nu in de voorjaarscompetitie voor het eerst op een half veld en zij doen het prima en hebben al 53 doelpunten gemaakt. Samen met AZC F5 gaan zij op kop, dus ook de komende weken komen er wellicht nog enkele doelpunten bij.

Wij wensen alle E- en F-teams en de Mini F nog veel plezier en succes en geniet van deze wedstrijden in de mooiste voetbalperiode van het jaar!

Jeugdvoetbal vorden - 5