Vorden F1 ESA F1

Vorden 17 oktober 2015 – Vanochtend werd duidelijk in beeld gebracht waar de voetbalvereniging Vorden met haar jongste jeugdteams staat. Terwijl er vanaf 09.00 uur op alle drie velden door vier E- en F-teams werd gevoetbald, kwam de D2 op het hoofdveld in actie tegen De Hoven D1. Een uur later werd het helemaal ‘volle bak’ toen ook nog eens de Mini F in actie kwamen op het 2e veld. Onze beide huisfotografen Johan Bolink en Rob Immink waren aanwezig op het veld en brachten prachtig in beeld dat het iedere zaterdagmorgen weer genieten is met het jeugdvoetbal bij onze club.

Klik op onderstaande foto’s om naar de fotoreportage te gaan.

Vorden F1 ESA F1

Onze F1 speelt dit jaar voor het derde achtereenvolgende seizoen alweer in de 1e klas. Dit jaar spelen zij vooral richting de Liemers en Arnhem. De eerste zaterdag werd een bezoek gebracht aan de Bataven in Gendt, vorige week werd Velp aangedaan en vandaag was ESA uit Arnhem te gast. Deze prachtig in het blauw-wit-zwart gehulde pupilletjes streden als echte mannen, maar de jongens uit Vorden waren net een maatje te groot. Hierboven een prachtige actiefoto van Jim Zelle.

Vorden D2 De Hoven D1

Normaal gesproken zit onze hoofdtrainer Michel Feukkink altijd in de dug-out als zijn team, Vorden 1, thuis moet spelen. Deze zaterdagmorgen zat hij echter op de tribune, want hij was dit keer toeschouwer en trotse vader want zijn zoon Nino moest met zijn team, De Hoven D1, aantreden tegen Vorden D2. Het team van de trainers Remco Gerssen en Harold Kolkman speelde een mooie gelijkwaardige wedstrijd tegen De Hoven D1, waarbij Vorden met combinatievoetbal de aanval zocht en De Hoven met gevaarlijk diepe ballen vanaf het middenveld het doel van Vorden zocht. Nino en Michel kunnen met een gerust hart weer terug naar De Hoven, want zij wonnen met 0-4 maar allemaal hadden zij genoten van deze bijzondere wedstrijd waarin De Hoven verdiend had gewonnen, maar de familie Feukkink had Vorden zeker een doelpuntje gegund.

vorden mini f 2015

Sinds 2009 hebben wij bij v.v. Vorden besloten dat de nieuwkomers bij de jeugdafdeling van v.v. Vorden niet direct in een F-team (7 tegen 7) komen te spelen. Het spel is te moeilijk en het aantal balcontacten te laag als je direct op een half veld dient te spelen als 5-6 jarige en vandaar dat er nu gespeeld wordt onder de naam Mini F op een kwart veld met twee kleine goals, zonder keeper en met vier tegen vier. Vanochtend was het dit seizoen voor de eerste keer dat Vorden de gastheer was van de onderlinge competitie met een aantal omliggende verenigingen. Ratti en Ruurlo waren op bezoek en met elkaar maakten deze jongste leden van onze club er een ware voetbalhappening van.

Ga voor fraaie fotoreportages naar de site van Johan Bolink en Rob Immink (menu, foto’s).