Zwerfvuilactie

Vorden 5 april 2016 – Al ruim 20 jaar organiseert een speciale werkgroep de zogenaamde ‘zwerfvuildag’ in Vorden. De voetbalvereniging Vorden doet sinds 2006 ook mee om samen met een grote groep vrijwilligers al het zwerfvuil buiten de kom van Vorden op te ruimen. Dit jaar was Vorden D3 aan de beurt en nadat zij op 26 maart eerst s’morgens keurig met 2-1 hadden gewonnen van Kilder D2, gingen zij van 10.30 uur tot 12.00 uur langs de oude zutphenseweg, kerkhoflaan en industrieterrein om een groot aantal vuilniszakken vol met zwerfvuil te verzamelen.

Het was dit jaar ook nog eens een speciale zwerfvuildag, want na ruim 25 jaar nam mw. Voerman, één van de initiatiefneemsters van deze actie, afscheid. Mw. Wil Voerman, die als oma ook regelmatig op ons voetbalveld te vinden is om haar vier kleinkinderen aan te moedigen bij de diverse jeugdteams, vertelt in het Contact over deze 25 jaar als vrijwilligster, waarbij zij het onderwerp ‘milieu’ met pakkende motto’s onder de aandacht wist te brengen van de Vordenaren: ‘De natuur hou je natuurlijk schoon’ of ‘Vorden buiten gewoon schoon’.

“Het moet gezegd worden. Door de jaren heen is er beduidend minder zwerfvuil gekomen. Er is een bewustwording ontstaan dat je niet alles zomaar in de natuur achter kunt laten. En dat doet mij goed. Al onze inspanningen door de jaren heen zijn niet voor niets geweest. Al die jaren heb ik op een prettige manier samengewerkt en ons doel bereikt. Een ‘schoner’ Vorden samen met alle vrijwilligers. Maar het blijft jammer genoeg noodzakelijk om deze dag te blijven organiseren”, zo verklaarde Voerman na afloop van de Zwerfvuildag.

Namens het bestuur en de jeugdcommissie van v.v. Vorden willen wij hierbij Vorden D3 bedanken voor hun deelname aan deze zwerfvuildag en Mw. Voerman en haar mede-werkgroepleden voor de inzet en acties ten behoeve van het milieu in en rondom Vorden.

Vorden D3