Vorden, 17 april 2018 – Begin april zijn Anita Pierik, vrijwilliger bij v.v. Vorden, en haar collega van het Gelreziekenhuis voor twee maand naar Oeganda vertrokken om daar in het St. Franciscus Hospital in Mutolere verpleegkundigen en artsen praktisch te ondersteunen en te trainen. Haar echtgenoot, William van der Veen, oud voorzitter, lid van verdienste en vrijwilliger bij v.v. Vorden, is mee gereisd met het tweetal verpleegkundigen en verricht daar vrijwillig een aantal hand- en spandiensten.

Met hun drieën hebben zij eveneens in de afgelopen maanden enkele acties op gezet (hardloopevent, tulpen verkoop en gele button AH) om geld in te zamelen, waarmee zij in het ziekenhuis in Oeganda enkele noodzakelijk voorzieningen, zoals het aanschaffen van 100 matrassen, zullen financieren.

Maar ook in Oeganda speelt voetbal in de vrije tijd een belangrijke rol  en sinds afgelopen zondag v.v. Vorden ook!  De beide vrijwilligers van onze club hebben namelijk een set niet meer gebruikte  voetbaltenues van onze club meegenomen naar Oeganda. Deze tenues zijn afgelopen zondag, voorafgaand aan een wedstrijd in de regionale bedrijvencompetitie, overgedragen aan het voetbalteam van het plaatselijke ziekenhuis. Terwijl de afgelopen tijd het team altijd in een diversiteit van T-shirts, truien en bij elkaar gezochte broekjes en kousen heeft gespeeld, zal het vanaf nu met trots in het ‘geel-zwart’ van v.v. Vorden spelen.

De wedstrijd van afgelopen zondag ging tussen de stafleden van het St. Francis Hospital en de studenten ‘verpleegkundigen en verloskundigen’ van de St. Francis school . De tegenstander van het voor het eerst in heus voetbaltenue spelende St. Franciscus Hosptial was voorzien van het tenue van Bayern München. Dit ‘Nederlands-Duitse’ onderonsje op Afrikaanse bodem eindigde na veel strijd en passie in een 1-1 gelijk spel, een score die met rust reeds was bereikt.

Hieronder zie je dat Anita een herinneringstulp uitreikt aan de aanvoerders van beide teams en op de onderste foto zien wij het gehele team met Anita en William op de foto.