Vorden B1 robDonderdag 14 mei 2015 – Trainer Michiel Barink en zijn compaan Daan Horstman hadden samen met de leiders Arjan Wagenvoort en Hans Boers dit jaar maar één doel. Na het zware en moeizame seizoen bij de B1 in de 1e klas zo snel mogelijk weer de onbevangenheid terug krijgen om zodoende weer dwingend te spelen, initiatief te nemen en dan automatisch ook het plezier en de teamsfeer te verhogen. Dit is zeker gelukt en sinds een aantal weken leeft dan ook nog eens het kampioenschap dat komende zaterdag de ‘kroon op het seizoen’ kan worden.

Het is een mooie groep, de huidige B1, die zowel in de D1 als in de C1 het eerste jaar altijd moeite hebben maar in het tweede seizoen de smaak te pakken heeft. Twee jaar geleden werd deze groep kampioen in de C1 toen in Angerlo de tegenstander Sp. Groessen niet wist te winnen en wellicht kan het zaterdag helemaal zelf en op eigen kracht het kampioenschap behalen in de 2e klas.

Vorden B1 heeft het in de laatste weken nog spannend gemaakt toen het gelijk speelde tegen DCS B2 en verloor van Sp. Brummen B1 en nipt in de laatste minuut won van De Hoven B1. Maar door een keurige 5-1 overwinning op Be Quick B1 twee weken geleden heeft het komende zaterdag de ‘zaak in eigen hand’. Met een voorsprong van 3 punten op concurrent Gorssel/Epse B1 heeft het zaterdag aan een punt genoeg, maar de ploeg van de trainers Michel en Daan kennende gaan ze volop voor de winst om het kampioenschap extra glans te willen geven. Maar Robur et Velocitas B2 zal zeker pittige tegenstand bieden, dus zal B1 alles moeten geven om deze laatste horde te nemen.

Tegenstander is Robur et Velocitas B2 staat op de 10e plaats en de wedstrijd is om 13.00 uur op ons Sportpark ‘t Grote Veld. Kom met z’n allen kijken en ondersteun Vorden B1 in de strijd tegen Robur uit Apeldoorn.

vorden b1 be quick