vorden a1 heeten a1

Vorden 7 mei 2016 – Vorden A1 had zowel vorige week tegen Heeten A1 als vanmiddag tegen Groen Wit A1 op eigen kracht het 1e klasseschap veilig kunnen stellen. Op beide zaterdagen lukte dit niet en nadat er vorige week met 3-1 was verloren, werd er vanmiddag in het duel tegen concurrent Groen Wit A1 ook weer verloren, dit maal met 0-3. Gelukkig voor A1 hebben vanmiddag zowel Helios Deventer als AZC hun sportieve plicht vervult, want ABS (4-1) verloor van de ploeg uit Deventer en Turkse Kracht A1 bleef steken op 1-1 in Zutphen. Zodoende bleef Vorden A1 op de 9e plaats en hield het de degradanten Heeten, ABS als Turkse Kracht onder hun.

Het was vandaag sowieso weer een fraaie voetbaldag op Sportpark ‘t Grote Veld, waar een groot aantal elftallen bij v.v. Vorden aan de bak moesten. Bij de E- en F- pupillen waren er fraaie gelijkwaardige wedstrijden met dit keer allemaal positieve uitslagen, waarbij de E2 de koppositie heeft veroverd en komende week kampioen kan worden tegen Sp. Eefde. Bij de D-pupillen wonnen zowel de D2 (tegen Witkampers) als de D1 (tegen VDZ). Vooral de D1 sluit hiermee op een wel erg positieve wijze het seizoen af, waarin het voor het eerst in de Hoofdklasse heeft gespeeld.

S’middags schoten de meiden van MB1 uit hun slof en wonnen met 13-0 van AZC en op het hoofdveld was het dus A1 dat de strijd aan ging met Groen Wit A1. Na een 0-0 ruststand ging het in de 2e helft qua score helemaal de verkeerde kant op. Terwijl het elftal keihard bleef knokken, enorme inzet toonde en met 3 B-spelers ook nog eens sterk wisselde, was het Groen Wit eenvoudigweg veel effectiever was met de kansen en verdiend won met 0-3. Gelukkig bleek ruim een uur later dat AZC en Helios resp. van Turkse Kracht en ABS hun sportieve plicht vervulden en punten af pikten van beide concurrenten om degradatie.

Uiteindelijk blijft Vorden A1 dus ook in de 1e klas, net als de B1 en de C1, en kan het al met al en ondanks de laatste twee verloren wedstrijden terug kijken op een keurig seizoen waarin het 21 speeldagen nooit lager heeft gestaan dan de 8e plaats.

Vorden A2 Witkampers A2