vorden zaterdag 16 april 1

Vorden 18 april 2016 – Afgelopen zaterdag was het wederom een fraaie voetbaldag op Sportpark ‘t Grote Veld. Terwijl de ‘dinsdagploeg’ met het onderhoud van het groen, de ‘veldploeg’  met het klaar maken van de velden en onze vaste aannemer met het maaien van het gras er voor hadden gezorgd dat de randvoorwaarden aanwezig waren, werd ook op het veld weer menig fraaie wedstrijd afgeleverd door de jeugdploegen van v.v. Vorden.

s’Morgensvroeg behaalde Vorden D1 een hele goede overwinning op Juliana uit Malden. Dit betekende alweer de 5e overwinning van D1 in de Hoofdklasse en samen met de 5 gelijke spelen staan zij nu op 20 punten met nog twee wedstrijden te gaan. Door dit resultaat hebben zij de 8e plaats veilig gesteld en dat is een uitstekende prestatie van de spelers van D1. Vorden D2 doet ook leuk mee in de voorjaarscompetitie en behaalde een nipte 3-2 zege op Schalkaar, maar dat had ook maar zo andersom kunnen zijn. In ieder geval dus een mooie gelijkwaardige wedstrijd en toen ook nog bleek dat Vorden D3 in Hengelo van PAX met 1-4 had gewonnen, hadden de D-teams een prima zaterdag beleefd!

Bij de junioren werd er s’middags door de meiden van MC1 in Vorden gespeeld en daarna om 15.00 uur kwamen Vorden A1 en B3 nog in actie. De meiden van MC1 hebben een mooie aanvallende wedstrijd gespeeld en hadden genoeg kansen om zelfs te winnen van Victoria Boys, maar uiteindelijk stond er een fraaie 1-1 op het scorebord. Vorden B3 doet mee om de bovenste plaatsen en moest tegen FC Trias B3, een directe concurrent. Het werd een mooie gelijkwaardige wedstrijd, waarbij Vorden B3 erg goed terug kwam in de wedstrijd in de 2e helft, maar op het laatst toch nog nipt met 1-2 verloor. Vorden A1 behaalde alweer haar 3e overwinning op een ploeg uit de top 4 na de winterstop. Nadat AZC A1 en Be Quick A1 ook al waren verslagen, werd nu Sp. Lochem A1 aan de zegekar gebonden met 5-3. Nadat C1 en B1 al eerder het 1e klasseschap veilig hadden gesteld en s’morgens D1 ook keurig in de Hoofdklasse zich heeft gehandhaafd, heeft de A1 ook goede zaken gedaan door deze overwinning en heeft het met wedstrijden tegen Heeten A1 en Groen-Wit A1 voor de boeg goede papieren om de huidige 8e plaats te behouden. Toen ook nog bleek dat Vorden A2 haar koppositie had behouden door een prima zege op GSV A2 (ook 3-5 gewonnen) kon de zaterdag van de A-spelers van v.v. Vorden al niet meer kapot en begon de warming-up voor het feestje van Ties Wentink al om 17.30 uur onder de luifel!

Klik op onderstaande foto voor een fraaie reportage van de wedstrijden van MC1 en A1 door Rob Immink.

zaterdag 16 april vorden 2