logo achterhoek cup Woensdag 28 oktober 2014 – Vorden 1 heeft zonder te spelen de 2e ronde van de Achterhoek Cup bereikt, aangezien tegenstander Ulftse Boys zich terug had getrokken omdat zij te weinig spelers op de been konden brengen. Gisterenavond is de tegenstander bekend geworden van Vorden 1 in de 2e ronde nadat OBW uit Zevenaar de vierdeklasser Be Quick Zutphen met 6-0 had verslagen. Vorden 1 speelt uit tegen de 2e klasser en het streven is om deze wedstrijd voor de winterstop af te handelen.

OBW, dat afgelopen seizoen nog bij v.v. Vorden in de 3e klasse speelde en via de nacompetitie is gepromoveerd naar de 2e klasse, kende gisterenavond weinig moeite met Be Quick Zutphen. De vierdeklasser die in de afgelopen twee jaar behoorlijk mee heeft gedraaid in 4G na het kampioenschap in 2012 in de 5e klas, kent dit seizoen een erg matige start en verloor gisteren dan ook kansloos in Zevenaar op het kunstgras van OBW. Het wordt dus in de 2e ronde van de Achterhoek Cup voor Vorden 1 een weerzien met de ploeg die afgelopen seizoen in de 3e klas twee keer te sterk was voor ons vlaggenschip. In Zevenaar leed Vorden destijds een zeldzame nederlaag, want ook afgelopen seizoen kende het 1e elftal een goede seizoen start met 19 punten uit 8 wedstrijden. Maar in de 9e wedstrijd werd in Zevenaar tegen OBW met maar liefst 6-0 verloren. De thuiswedstrijd tegen OBW was een prachtige wedstrijd die uiteindelijk in de allerlaatste minuut door OBW met 10 tegen 11 in het voordeel van de blauw-witten werd beslist (2-3). OBW eindigde uiteindelijk op de 3e en Vorden op de 5e plaats en de ploeg uit Ooij (buurtschap buiten Zevenaar) won daarna de nacompetitie en promoveerde naar de 2e klas, waar het keurig met 13 uit 7 op de vierde plaats staat. Vorden en OBW zitten in het zogenaamde ‘bovenste gedeelte’ van het speelschema en dit houdt in dat er enkele interessante tegenstanders ontmoet kunnen worden in de volgende ronde’s. Zo spelen SDOUC (2e klas) en PAX nog tegen elkaar in de 1e ronde en de winnaar van dit treffen speelt tegen VIOD (2e klasser). De winnaar van deze 2e ronde wedstrijd speelt uiteindelijk in de 3e ronde tegen de winnaar van Vorden tegen OBW. Ook clubs als FC Winterswijk (2e klas), Concordia Wehl (1e klas) en FC Zutphen (1e klas za) zitten in de bovenste helft van het schema dus hier komen nog een aantal interessante ontmoetingen uit voort. De beide wedstrijdsecretariaten zullen z.s.m. met een datum op de proppen komen, wanneer er wordt gespeeld in Zevenaar op het kunstgras van OBW op Sportpark ‘t Hengelder.