2129Vorden 16 mei 2016 – Vorden 2 heeft vanmorgen met 2-0 gewonnen van FC Trias 3 en heeft daarmee het 3e klasserschap veilig gesteld. Door doelpunten van Micha Bolink en Niels Siemerink werd de gewenste overwinning behaald en kon er zodoende, ondanks een moeizame 2e helft van de competitie, toch nog een feestje gevierd worden.

De wedstrijd begon vanochtend een kwartiertje later, omdat van het aangewezen arbitrale trio alleen de scheidsrechter en één van de assistenten op was komen dagen. Gelukkig werd er toch nog snel een 2e assistent gevonden en rond 11.10 uur werd er afgetrapt. Zoals gebruikelijk in dit soort wedstrijden stond er veel spanning op de spelers en dit was terug te zien in de eerste fase van de wedstrijd. Toch was FC Trias al dichtbij de openingstreffer toen een kopbal van de spits van FC Trias precies aan de goede kant van de paal (voor Vorden dan) verdween. Na een klein kwartier kreeg Vorden iets meer grip op de wedstrijd en werd er iets gedurfder gespeeld door Mike van Lingen en Eric Oldenhave op het middenveld meer en beter aan te spelen. Tot uitgespeelde aanvallen leidde dit niet direct, maar men was wel de ploeg in balbezit en kon zodoende ook tegen de middenlijn aan verdedigen. In de 27e minuut was het Eric Oldenhave die zo’n 20 meter voor het doel in balbezit kwam en met een kapbeweging zichzelf vrij speelde om uit te halen. Net op het moment dat hij wilde gaan schieten kreeg hij een zetje in de rug en kreeg hij extra snelheid en aangezien hij de bal mee kon nemen ontstond er zodoende een redelijke schietkans van zo’n 15 meter maar de keeper redde bekwaam. Het einde van de 1e helft was in evenwicht en geen van beide ploegen durfde echt nog aan te zetten om een score af te dwingen.

Na de pauze was het direct Vorden 2 dat meer naar voren durfde te voetballen en zodoende kwam er vooral aan de rechterkant voldoende mogelijkheden om een aanval op te zetten. Vorden 2 zocht elkaar iets meer over de grond, er werd iets meer gecombineerd en zodoende ontstonden direct in de eerste 10 minuten na rust al enkele mogelijkheden. In de 60e minuut was er wederom een aanval aan de rechterkant en kon Michiel Barink als rechtsback goed doorkomen via een één-tweetje met Mike van Lingen. Michiel stoomde op en gaf precies op tijd een lage trekbal op Jeff Böhmer en deze behield het overzicht en stelde Micha Bolink in staat om van zo’n 7 meter raak te schieten : 1-0. Vorden 2 had de op dat moment verdiende voorsprong, maar net als het 1e elftal ook vaak heeft na een voorsprong ging de ploeg ineens 10 meter meer naar achteren voetballen. De beide controlerende middenvelders stonden met ‘de kont’ tegen de eigen verdediging te spelen en zodoende werd de 3e middenvelder Ate Barendsen ook gedwongen om helemaal terug te verdedigen. FC Trias drong aan en in plaats van combinatievoetbal werd veelal met een gerichte lange bal de lastige spits gezocht die handig zijn lichaam gebruikte en zodoende voor veel onrust zorgde. Vorden kwam er niet meer uit, maar bleef gelukkig tijdens enkele hachelijke momenten overeind waarbij ook aangetekend dient te worden dat de beide mandekkers Bas Boers en Stijn Wentink uitstekend op de been bleven en constant fel en krachtig verdedigden. Langzaam maar zeker tikte de klok verder en kwamen er in de uitvallen ook enkele mogelijkheden en in de 80e minuut was de grootste voor Ate Barendsen. Prima doorkoppen van Don Rouwen bracht de bal bij Ate Barendsen en deze ontdeed zich handig van zijn opponent en speelde zichzelf daarna goed vrij en kwam alleen op de keeper. Hij omspeelde de lange doelverdediger maar kwam net teveel naar de buitenkant waardoor zijn inzet al vallend naast werd geschoten. Toch viel de definitieve beslissing alsnog want invaller Niels Siemerink kreeg in de allerlaatste minuut de bal in de middencirkel aangespeeld en maakte zich vrij en gaf met een prachtige boogbal de keeper van FC Trias het nakijken. Vorden 2 had de gewenste 2-0 voorsprong en kon de laatste minuten rustig uitspelen.

Toen het fluitsignaal klonk was er een enorme opluchting en nadat vorig seizoen het 3 klasserschap (Twentse klasse) op de laatste speeldag veilig werd gesteld, moest er dit jaar in de achterhoekse klasse een beslissingswedstrijd aan te pas komen. Maar als deze dan gewonnen wordt zijn de moeilijke weken in maart en april in één keer vergeten en vier je met z’n allen de winst in deze degradatie beslissingswedstrijd.

vorden 2