vorden 2 silvolde 2

Vorden 9 mei 2016 – Het 2e elftal moest afgelopen zondag in haar laatste competitiewedstrijd minstens een puntje pakken om zich veilig te spelen, maar tegen FC Eibergen 2 werd er met 6-1 verloren. Terwijl de wedstrijd VIOS Beltrum 2 tegen FC Trias 3 in een 4-1 overwinning voor VIOS was geëindigd, bleek na afloop dat zowel FC Trias 3 als Vorden 2 met 22 punten op de gedeelde 10e plaats zijn geëindigd. Via een beslissingswedstrijd op 2e pinksterdag in Groenlo dient nu bepaald te worden wie er samen met FC Winterswijk 3 gaat degraderen naar de res. 4e klas KNVB.

Het doelgemiddelde telt niet in de A-categorie bij gelijk eindigen op de 1e plaats en gelijk eindigen op een plek die rechtstreekse degradatie in houdt en vandaar dat Vorden 2 en FC Trias 3 een beslissingswedstrijd moeten spelen. Dit zal plaats vinden in Groenlo op het terrein van Grol op maandag  16 mei om 11.00 uur. Vorden 2 zal dus in een direct duel moeten bepalen of het na de promotie naar de res. 3e klas in 2014 nu ook voor het 3e achtereenvolgende seizoen in de res. 3e klas kan blijven spelen. Blijft de wedstrijd gelijk dan volgt een verlenging van twee keer een kwartier en is het daarna nog gelijk dan is FC Trias 3 de winnaar, aangezien zij een beter doelgemiddelde hebben.

Vorden 2 heeft het gehele seizoen ‘lekker’ mee gedraaid in de middenmoot en bijvoorbeeld in de 1e periode netjes 13 punten gehaald uit 8 wedstrijden. Toen in de laatste 4 wedstrijden voor de winterstop maar liefst 10 punten werden behaald, ging iedereen met veel vertrouwen de 2e helft van de competitie in. Maar het elftal kwam na de winterstop niet meer in het gewenste ritme en speelde alleen nog twee keer gelijk tegen FC Trias 3 en Doetinchem 2. Toen ook nog eens de gehele competitie onderin spelende ploegen zoals Ruurlo 2 en  VIOS Beltrum 2 punten gingen sprokkelen en in de onderlinge wedstrijden tegen Vorden 2 zelfs wisten te winnen, werd het ineens nog spannend voor Vorden 2.

Gisterenmorgen wist de ploeg van trainer Udo Heij en Rene Nijenhuis halverwege de wedstrijd dat het treffen tussen VIOS Beltrum 2 en FC Trias 3 in een 4-1 overwinning was geëindigd en daardoor FC Trias 3 op 22 punten was blijven steken. Vorden 2 had dus aan een punt genoeg en toen met een 2-1 achterstand de kleedkamers werden opgezocht wist men dat een gelijk spel er wellicht nog in zou zitten. Het werd echter direct al 3-1 voor FC Eibergen 2 in de 2e helft en vanaf dat moment zat het er niet meer in.

Kom maandagmorgen om 11.00 uur naar Groenlo en ondersteun het 2e in hun strijd tegen degradatie!

vorden 2 eibergen 2