Wibert

Vorden 4 mei 2015 – Vorden 2 heeft zicht gisterenmorgen op eigen wijze en met eigen middelen veilig gespeeld in de res. 3e klas KNVB. Na twee seizoenen trainer te zijn geweest van het 2e elftal van Vorden, gaat Wilbert Grotenhuijs verder bij de jeugd en zal hij zich volledig inzetten voor v.v. Vorden op de zaterdag. Er was hem veel aan gelegen om het 2e elftal met een goed resultaat dit seizoen af te laten sluiten en zijn team deed dit keurig door met 3-1 te winnen van Tubantia 3 uit Hengelo (Ov).

Het was duidelijk een wedstrijd met twee gezichten, want speelde het 2e elftal in de 1e helft erg onrustig, gehaast en met weinig aanvallend vernuft, in de tweede helft was het precies omgekeerd. Toch was 1 minuut voor rust het belangrijkste moment van de wedstrijd. Terwijl Tubantia een verdiende 1-0 voorsprong had, kreeg Vorden 2 in de 45e minuut toch nog een goede aanval via de rechterkant op de mat. In een melee van spelers kreeg Niek Nijenhuis de bal voor zijn sterke linkerbeen en terwijl alle toeschouwers en waarchijnlijk ook veel Vorden-spelers bij zich zelf dachten ‘schiet toch’ bleef Niek rustig en koel. Een direct schot had hoogstwaarschijnlijk een blok betekent en daarom wachte Niek en gaf hij eerst nog twee schijntrappen waardoor hij zeker wist dat niemand meer in het baan van het schot stond. Zodoende bracht hij de stand op 1-1 en dat was een heel belangrijk moment.

Het elftal van trainer Wilbert Grotenhuijs liet er in de 2e helft geen gras over groeien en speelde van de 1e minuut in de 2e helft om te winnen. Met goed aanvallend spel over de vleugels, waarbij vooral Niek Nijenhuis een paar fraaie voorzetten vanaf links produceerde, werd Tubantia tegen de muur aan gezet en geholpen door fraaie treffers van Niels Siemerink en Mike van Lingen werd de benodigde winst uit het vuur gesleept.

Achteraf bleek dat concurrent VOGIDO 3 ook nog had verloren en aangezien Hengelo 2 met flinke cijfers had verloren steeg Vorden 2 zelfs nog een plaatsje in de eindrangschikking. In de twee jaar dat Wilbert Grotenhuijs trainer is geweest bij het 2e elftal is het eerst afgelopen seizoen 2e geworden in de res. 4e klas en dwong het promotie af toen er een ‘gaatje’ vrij kwam in de res. 3e klas. Het 2e speelde dit seizoen op het gewenste en ook noodzakelijke niveau maar moest alleen richting ‘Twente’. Met tegenstanders als BWO 2, Sp. Overdinkel 2, Hengelo 2. AJC – Losser 2, de Tubanters 2, Berghuizen 2 en 3e elftallen van grote verenigingen als Tubantia, Sp. Eibergen en Bon. Boys heeft het 2e elftal zich prima staande gehouden in een zware competitie. Trainer Wilbert Grotenhuijs heeft afgelopen jaar al enkele verjongingen doorgevoerd en met de nieuwe selectie-opzet ook regelmatig noodzakelijke wisselingen aangebracht omdat er ook veelvuldig spelers van de 1e selectie, maar ook van de A1 junioren mee deden. Al met al is dit proces goed verlopen en kan het 2e elftal met de nieuwe trainer Udo Heij zich opmaken voor weer een jaar res. 3e klas (en wellicht weer richting Achterhoek ….)

niek

nelis