Bas Kortstee motm

Vorden 17 november 2015 – Voor de A-categorie (o.a. 1e, 2e en A1) staat er deze week een vrij weekend op het programma. Toch komen een groot aantal spelers nog wel in actie, want aanstaande donderdag (19 november) speelt om 20.00 uur in Gaanderen het 1e elftal een wedstrijd tegen VVG om de Achterhoek Cup. Aanstaande dinsdag (24 november) speelt het ‘Onder-21’ elftal onder leiding van coach Marnix Schoppers een wedstrijd tegen Witkampers O-21.

Vorden 1 speelt om de Achterhoek Cup in een poule met Grol, VVG en Wolfersveen. De eerste ontmoeting tussen Vorden en Grol is geëindigd in een 2-1 zege voor de geel-zwarten en aangezien Wolfersveen zich heeft terug getrokken, staat de ploeg van trainer Michel Feukkink nu met zes punten uit twee wedstrijden op de 2e plaats in de poule. Grol heeft eveneens zes punten, omdat zij met 4-0 van VVG hebben gewonnen en dus drie punten hebben gekregen voor de afgelaste wedstrijd tegen Wolfersveen. Grol is echter met de verliespartij tegen Vorden reeds uitgespeeld, maar aangezien de eerste twee ploegen zich kwalificeren voor de knock-out fase is Grol al zeker van een plek in de 2e ronde. Vorden heeft aan een gelijk spel genoeg en VVG moet met flinke cijfers winnen, wil het zich alsnog kwalificeren want bij winst van de ploeg uit Gaanderen komen Vorden, VVG en Grol op zes punten en zal het doelgemiddelde een rol gaan spelen.

De wedstrijd tussen VVG en Vorden wordt gespeeld op donderdag 19 november om 20.00 uur op het kunstgras in Gaanderen.

Dinsdagavond speelt het ‘Onder 21’ team onder leiding van coach Marnix Schoppers, die ondersteund wordt door Rob Oplaat en Dion Kruip vanuit de A1, haar derde wedstrijd in haar poule. Eerder verloren zij van zowel Twente Goor als SPgg Vreden. Vooral de duitse ontmoeting was een bijzondere, want naast het feit dat er op een doordeweekse avond in duitsland aangetreden diende te worden kreeg het team ook nog eens te maken met afwijkende grensrechtersregels ten opzichte van Nederland (grensrechter moest hele wedstrijd aan één kant blijven en grensrechter vlagt in Duitsland niet voor buitenspel). Al met al twee leerzame wedstrijden, waarin tot nu toe zeer behoorlijk is gevoetbald, maar aanvallend beide tegenstanders een maatje te groot waren voor Vorden. Het ‘onder-21’ team zal ook komende dinsdag weer aantreden met een mix van A1, 2e en 1e elftal en zal met veel vertrouwen tegen de ploeg uit Laren aantreden.

vorden 1 rheden 1