vorden 1 training

Vorden 8 maart 2015 – Vorden 1 heeft vanmiddag zeer overtuigend met 0-3 gewonnen van promovendus Warnsveldse Boys. In werkelijk alle facetten van het spel was Vorden de meerdere van buurman Warnsveld en ondanks dat het spel van het 1e elftal niet tot grote hoogte steeg, was de overwinning dik en dik verdiend. Met nog 9 speelronden te gaan en voor Vorden een extra inhaalwedstrijd,  lijkt AZC afgehaakt te zijn om de titelstrijd. De  zutphense nummer drie van de competitie kon niet,  net als Vorden en RKZVC, tot volle winst komen en staat nu 7 punten achter op de runner up en 10 punten achter op ons vlaggenschip.

Het was direct in de eerste 10 minuten van de wedstrijd al goed te zien dat het team met het meeste zelfvertrouwen en de meeste flair vanmiddag de grootste kans zou hebben om te winnen. Vorden 1 kwam niet eens tot oogstrelend voetbal en waren niet in staat om via uitgespeelde aanvallen tot kansen te komen, maar door het enorme fysieke verschil, de veel betere wedstrijdtechniek en het enorm aantal ‘momenten in de 16’ kwam vanmiddag maar 1 ploeg het recht toe van een overwinning. Alleen al in het 1e half uur kreeg Vorden 1 maar liefst 9 cornerballen en 11 (!) ingooien op de helft van Warnsveldse Boys die door Stefan Eggink constant gevaar opleverde. Daarnaast was de balvastheid van de spitsen van Vorden veel en veel beter dan hun opponent van vanmiddag. Daar waar Frank Hiddink, Koen Oosterhuis maar vooral Gijs van der Veen constant in balbezit bleven en daardoor de ploeg kon laten aansluiten, waren de voorwaartsen van Warnsveldse Boys volkomen kansloos en waren totaal niet in staat om de bal vast te houden. Er ontstonden in het eerste half uur veel hachelijke momenten in de 16-meter maar verder dan een terecht afgekeurde goal van Rick Schroër en een enorme kans van Bas Abbink op 5 meter van het doel kwamen de geel-zwarten niet. In de 23e minuut ging de laatste man van Warnsveldse Boys echter flink in de fout. Een verkeerde inspeelpass van Vorden werd onderschept door de laatste man van Warnsveldse Boys, maar doordat hij precies de verkeerde kant op draaide en dus ook nog eens op zijn zwakke rechterbeen uit kwam, was de slimme Gijs van der Veen hem te snel af. Gijs zette in het duel zijn lichaam er slim tussen en met de rug naar het doel gaf de vandaag 19 jaar geworden A-junior de bal precies in de loop van Frank Hiddink mee. De spits van Vorden 1 kwam rond de 16-meterlijn in prima positie en met een bekeken ‘ingehouden’ schot in de onlogische korte hoek zette hij de doelman van Warnsveld volledig op het verkeerde been; 0-1. Vanaf dat moment kreeg de ploeg van trainer Michel Feukkink nog meer zelfvertrouwen en was het vooral het enorme gemekker en het constant commentaar geven van Warnsveldse Boys hetgeen wat het meeste op viel. Ook doordat de achterhoede van de groen-witten steeds frustrerender werd, aangezien de spitsen van Vorden veel slimmer waren in de duels, en de geel-zwarten alleen kon afstoppen door duw- en trekfouten, kreeg het vlaggenschip ook nog eens een vijftal vrije trappen rondom de 16-meter mee. Uit één van deze vrije trappen schoot Koen Oosterhuis na een half uur werkelijk schitterend raak in de korte hoek : 0-2.

Na de rust was Vorden 20 minuten lang zelf haar grootste tegenstander, want doordat er niet fel genoeg werd ‘door gedekt’ en de ploeg toch weer 10 meter meer naar achteren ging lopen, kwam niet alleen Warnsveldse Boys iets meer in de wedstrijd, maar zorgde het matige en onrustige spel van Vorden er ook voor dat het totaal niet in haar ritme kwam. Het was de fase in de wedstrijd dat Warnsveldse Boys het meeste in de wedstrijd zat en via een mooi boogballetje van de linksbuiten van Warnsveldse Boys, het lichtpuntje aan groen-witte zijde vanmiddag, werd het bijna 1-2. Via een prima redding vlak voor de doellijn van Bas Abbink bleef het echter 0-2 en daarmee was de offensieve koek van onze buurman dan ook op. Vorden pakte het ritme weer op en 10 minuten voor tijd bezorgde Rick Schröer de ploeg van trainer Michel Feukkink de definitieve nekslag door via een penalty de 0-3 aan te tekenen. Robin Verstege plukte een te scherpe voorzet uit de lucht en gaf de bal daarna direct mee aan Bart Stokman die met een enorme rush het gehele veld overstak. Onderweg, op zo’n 20 meter over de middenlijn, ontweek hij een veel te grove en harde sliding van Warnsveldse Boys en bleef hij in balbezit en liep het 16-metergebied in. Heel slim hield hij heel iets in en de enige overgebleven verdediger van Warnsveld toucheerde heel licht de aanvallende vordense rechts-back en de bal ging op de stip, die daarna door Rick Schröer beheerst werd binnen getikt.

Vorden 1 mistte vanmiddag nog steeds de geblesseerde Daan Horstman, Sam Abbink, Stijn Wentink. Niek Nijenhuis en de op wintersport zijnde Wiebe De Jong. Gelukkig was Roy Böhmer weer terug en zal dus volgende week de groep van 18 weer bestaan uit 14 fitte spelers. Thuis tegen FC Eibergen gaat het 1e elftal dan proberen om haar 14e overwinning van dit seizoen te behalen.