Vorden, 25 augustus 2017 – Op 24, 25 en 27 augustus wordt in Zevenaar voor het 4e achtereenvolgende jaar het DCS-toernooi georganiseerd en zal er door vier regionale 1e elftallen gestreden worden om de Ronny Joosten bokaal. De Ronny Joosten Bokaal staat symbool voor behulpzaamheid en vriendelijkheid en is enkele jaren geleden in het leven geroepen als eerbetoon aan het overleden DCS-lid Ronny Joosten. Dit jaar doen naast de organiserende (thuis)vereniging DCS (3e klas) en de beide 4e klassers DVV uit Duiven en SC Westervoort ook ons eigen vlaggenschip Vorden 1 mee. Gisterenavond werd de eerste wedstrijd van het toernooi gespeeld en de ploeg van trainer Michel Feukkink (ex-speler van DCS) won met ruime cijfers van de blauw-witten uit Westervoort, 6-0.

De selectie van v.v. Vorden bestaat in de voorbereiding op het nieuwe seizoen uit 37 spelers, waarvan er 8 spelers uit de JO19-1 over zijn gekomen en tevens zijn Tom klein Kranenberg en Rik Schröer aangesloten. Uit deze groep nam trainer Michel Feukkink gisterenavond 15 spelers mee naar Zevenaar, waarvan Bas Esselink als eerste jaars senior zijn debuut maakte in het 1e. Ook Sven Mulder, overgekomen uit de JO19-1 en twee seizoenen geleden al in het 1e elftal gedebuteerd, behoorde bij de groep van 15. De opstelling van Vorden 1 bestond in de 1e helft uit Robin Verstege, Sven Mulder, Stefan Eggink, Bas Kortstee, Sam Abbink, Koen Oosterhuis, Gijs van der Veen, Siebren Bijenhof, Mike van Lingen, Frank Hiddink en Daan Horstman. In deze opstelling begon Vorden 1 zeer voortvarend en Westervoort kwam er eigenlijk niet aan te pas. De blauw-witten, die in 2015 kampioen zijn geworden in de 4e klas, maar na één seizoen 3e klas direct weer degradeerde naar de 4e klas, moesten voor rust maar liefst 4 doelpunten incasseren en Vorden combineerde er lustig op los. De doelpunten van Vorden kwamen op naam van een speler van Westervoort, Frank Hiddink, Gijs van der Veen en Koen Oosterhuis. Na de pauze kwamen Ate Barendsen, Bas Abbink, Bas Esselink en Tom klein Kranenberg in het veld en ondanks dat het spel in de loop van de wedstrijd wat onrustiger werd, bleef Vorden de overheersende partij en door doelpunten van Ate Barendsen en wederom Gijs van der Veen werd de eindstand bepaald op 6-0.

Een prima start dus van Vorden in deze voorbereiding op het 3e achtereenvolgende seizoen in de 2e klas. Dat trainer Michel Feukkink, als ex-speler van DCS gisterenavond op bekend terrein, dit seizoen nog meer keuzes kan en moet maken bleek gisterenavond wel. Naast de 15 spelers die mee gingen met het 1e elftal trainde namelijk Dion Kruip met de rest van de selectie (18 spelers), dus in de breedte is de selectie duidelijk gegroeid en het feit dat 19 jarige spelers als Bas Esselink, vorig seizoen nog startend in de JO19-2 en halverwege het seizoen overgeheveld naar de JO19-1, en Sven Mulder gisterenavond prima mee speelden geeft aan dat door de komst van deze twee jeugdspelers samen met Ties Wentink, Tim Sloot, Guido Beernink, Patrick Groot Jebbink, Mat Boers en Chris Heuvelink de onderlinge concurrentie flink is toegenomen. Ook nieuwkomer Tom Klein Kranenberg (hieronder op de foto tijdens de wedstrijd van Jong Graafschap tegen FC Winterswijk) maakte gisterenavond zijn opwachting in het 1e elftal en deed direct in de 2e helft van zich doen spreken met snelle acties en fraaie strakke voorzetten.

Komende zondag speelt Vorden 1 om 15.00 uur de finale in Zevenaar op het veld van DCS en de tegenstander zal vanavond bekend worden als thuisclub DCS aantreed tegen 4e klasser DVV uit Duiven. De winnaar van het toernooi zal direct na de wedstrijd de Ronny Joosten bokaal in ontvangst mogen nemen, de cup die is vernoemd naar de in 2012 overleden 2e elftalspeler van DCS en symbool staat voor behulpzaamheid en vriendelijkheid.