vorden 1 rkzvc1 teamfoto

Vorden – 6 april 2015 , Vorden 1 heeft vanmiddag in Zieuwent de directe aanval op de koppositie van RKZVC keihard afgeslagen. Terwij RKZVC in de directe confrontatie tussen de nummer 1 en 2 het gat met Vorden wilde verkleinen tot 2 punten en daarmee de spanning terug wilde brengen in 3c, won Vorden 1 deze typische ‘0-0 wedstrijd’ met 0-1 door een doelpunt van Stefan Eggink. Vorden 1 staat nu 8 punten voor op RKZVC en met nog 5 wedstrijden te spelen heeft het 1e elftal prima zaken gedaan in dit paasweekend.

Het was een wedstrijd die zowel tactisch en technisch geheel in evenwicht was en daardoor leek het ook op een terechte 0-0 uit te draaien. Vaak zie je dat een wedstrijd dan toch wordt beslist als er iets heel onverwachts gebeurd en dat was nu ook weer het geval. Stefan Eggink komt het gehele seizoen al mee naar voren als er ingooien genomen moet worden en tevens is hij een kopsterke speler die dus ook met corners en vrije trappen mee naar voren gaat. Dit keer was het in de 79e minuut echter zo dat Stefan aan de rechterkant in de voet werd aangespeeld en na zijn aanname had hij geen andere keuze om een actie te maken alsof hij een rechtsbuiten was. Hij gaf in de loop een mooie voorzet maar dit was een makkelijke prooi voor de keeper van RKZVC  en deze gooide de bal direct naar de linkshalf op het middenveld om een tegenaanval op te zetten. Stefan was echter na zijn voorzet direct terug gelopen naar het middenveld en pakte met een ferme schouderduw de tegenstrever de bal af en terwijl iedereen wachtte op een fluitsignaal van de scheidsrechter bleef Stefan Eggink in balbezit. Deze onlogische situatie was voor de achterhoede van RKZVC teveel van het goede want het was duidelijk te zien dat niemand wist hoe deze situatie opgelost moest worden. Stefan bleef maar in balbezit en was zelf ook verbaasd dat hij niet werd aangevallen. Stefan nam nog weer een extra stap en inmiddels in het 16-meter gebied aangekomen besloot hij toch maar een schot te lossen en tot verbazing van iedereen viel deze bal precies in de zijkant van het doelnet, een echt spitsendoelpunt zullen wij maar zeggen! Een complete geel-zwarte explosie was het gevolg en Stefan was als middelpunt degene die nog het meest uit zijn dak ging (zie fotos Johan Bolink), want hij had natuurlijk nooit verwacht dat hij op deze wijze de hoofdrolspeler zou worden van deze topper.

De wedstrijd was in de 1e helft vooral een strijd op het middenveld, want beide voorhoedespelers werden niet of nauwelijks gevaarlijk. Het positiespel van RKZVC was iets verfijnder en in het eerste half uur kwamen hier twee situaties uit voort waarbij een speler aan de rechterkant van het veld werd vrij gespeeld en er een schot werd gelost op het doel van Robin Verstege. Één maal kwam de bal in het zijnet terecht en de andere keer werd de bal net over geschoten. Met nog een strakke kopbal vanuit een corner zijn hiermee de doelrijpe kansen van RKZVC genoemd, terwijl bij v.v. Vorden Koen Oosterhuis in de 35e minuut vrij werd gespeeld en met rechts schuin alleen op de keeper af kwam. Zijn lage schot werd door de keeper net corner getikt.

In de tweede helft moest RKZVC wel voor de winst gaan en probeerde een meter of 10-15 meer naar voren te voetballen en via het positiespel tussen de achterste vier spelers en twee middenvelders een bres te slaan in de vordense verdediging en dat leek in deze fase van de wedstrijd ook te lukken. Ondanks dat er geen directe kansen werden afgedwongen was het in deze fase wel zo dat RKZVC op de helft van v.v. Vorden voetbalde en constant onder druk hield. Maar in deze belangrijke fase van de wedstrijd was het uitblinker Eric Oldenhave die het evenwicht op het middenveld weer herstelde. Hij was erg slim in de duels, belangrijk bij de ‘tweede ballen’ en vooral heel erg nuttig bij kopballen, fysieke strijd en goede inspeelpasses op Rick Schröer, Frank Hiddink en Bart Stokman. Vorden 1 kreeg weer grip op de wedstrijd en in het laatste half uur was het zelfs de licht overheersende partij op lekker vlakke veld van RKZVC, maar ook de geel-zwarten konden niet echt uitgespeelde kansen creëren. Toch kwam alweer de 17e overwinning van de ploeg van trainer Michel Feukkink op het bord te staan, zoals beschreven in het eerste gedeelte van dit verslag.

Vorden 1 is nu met overduidelijke cijfers de beste ploeg van 3c. 17 overwinning, de 1e periode gewonnen, vandaag ook nog 1e geworden in de 2e periode, met in totaal in twee wedstrijden met 3-0 gewonnen van RKZVC, de enige overgebleven concurrent,  en tenslotte ook nog eens een record aantal punten want met 52 uit 21 wedstrijden is dit elftal overduidelijk het beste team uit de historie van v.v. Vorden.

Komende zondag speelt het 1e elftal thuis tegen Reunië en wij kijken nu al uit naar dit mooie voetbalmoment en hebben samen met alle leden, vrijwilligers, supporters en natuurlijk de Vorden-Fanatics,  zin in om met het 1e elftal er wederom een hele fraaie zondagmiddag van te maken.

wiebe de jongvorden 1 in zieuwent met fanatics