Vorden, 15 februari 2017 – Vorden 1 heeft gisterenavond een oefenwedstrijd tegen Warnsveldse Boys met 2-3 gewonnen. Op het kunstgras bij de buurman uit de 3e klas was de ruststand 2-2 en maakte Frank Hiddink in de 2e helft met het hoofd naar later bleek de winnende treffer. Alle 14 spelers kwamen aan bod en alleen Bas Abbink was nog afwezig wegens stage/werk  in Oostenrijk en Koen Oosterhuis had verplichting met school. Ook mocht de uit De Hoven afkomstige Tom Klein Kranenberg mee doen met deze oefenwedstrijd en uiteindelijk was trainer Michel Feukkink tevreden over het opgedane ritme van alle spelers en de prestatie van het 1e elftal.

‘Aangezien Sam A. en Ate B. niet bij aanvang van de wedstrijd aanwezig konde zijn begonnen wij met Robin V. Bart S., Stefan E., Bas K. en Michiel B. in de achterhoede en speelde Gijs van der V. op het middenveld samen met Roy E. en Wiebe de J. Voorin speelde naast Frank H. en Daan H. de uit de Hoven afkomstige Tom klein Kranenberg een groot gedeelte van de wedstrijd mee. Voor Tom is het lekker dat hij zo af en toe dit soort wedstrijden mee kan doen, want jammer genoeg is zijn overschrijving niet goed gekeurd door de KNVB, aangezien hij in augustus 2016 enkele wedstrijden had mee gedaan bij Jong Achilles uit Groesbeek’, aldus trainer Michel Feukkink.

Tom heeft vanaf zijn 10e bij de jeugdafdeling van De Graafschap gespeeld en na een jaar Jong De Graafschap in 2015-2016 stapte hij afgelopen zomer over naar Jong Achilles. Hij is de laatste jaren veelvuldig op het Sportpark in Vorden aanwezig geweest, want samen met zijn ouders en een aantal bevriende gezinnen uit de wijk aan de overkant van de IJssel in Zutphen, volgden zij de verrichtingen van dorpsgenoot en trainer Michel Feukkink. Begin september kreeg Tom een baan met onregelmatige uren en kon hij het voetbal in Groesbeek niet meer combineren en besloot te stoppen bij Achilles. Na een paar weken begon het toch te kriebelen en heeft hij bij Michel Feukkink en het bestuur van v.v. Vorden gevraagd of hij mee mocht trainen met de selectie bij v.v. Vorden. Het beviel Tom al gauw erg goed en was ook buiten het veld veelvuldig met de selectie ‘op stap’ en aanwezig bij Sinterklaas, Darten en overige gelegenheden. Hij besloot zelfs overschrijving aan te vragen van Jong Achilles naar v.v. Vorden via een speciale commissie van de KNVB waarbij het eventueel mogelijk is om, ondanks dat de overschrijvingsdatum van 15 juni is verstreken, door middel van gewijzigde gezondheids-, werk- en/of studieomstandigheden vanaf 1 februari speelgerechtigd te zijn. De aanvraag is, ondanks vele moeite van diverse partijen, jammer genoeg niet goed gekeurd en vandaar dat Tom naast het trainen het af en toe moet doen met potjes van het ‘Onder 21 -team’  of met een vriendschappelijke wedstrijd. Hij heeft thuis tegen ‘Twenthe Onder 21’ en uit tegen RKSV Driel zijn ‘eerste minuten’ voor Vorden gemaakt en ook gisterenavond heeft hij een groot gedeelte van de wedstrijd mee gedaan.

Vorden 1 kwam in het eerste half uur op een 0-2 voorsprong door doelpunten van Gijs van der Veen(voorbereidend werk van Frank Hiddink) en Daan Horstman (vrije trap), maar kreeg in de laatste vijf minuten voor rust toch nog de gelijkmaker om de oren. In de tweede helft werd het in de 70e minuut 2-3 door een kopbal van Frank Hiddink na een prima voorzet van Daan Horstman, nadat even daarvoor Warnsveldse Boys tegen de paal hadden geschoten. De in de tweede helft in eerste instantie gelijkwaardige wedstrijd werd in het laatste kwartier na de 2-3 overheerst door Vorden en zij kregen nog een aantal goede kansen op de 2-4. Ook Ate , Sam en Siebren  maakten hun opwachting en zodoende heeft de gehele groep een prima voorbereiding gehad op de clash tegen RKZVC aanstaande zondag in Vorden.