vorden 1 varsseveld 2 Vorden 11 februari 2015 – In deze kwakkelige periode met veel afgelastingen, trainingen op het kunstgras van Eefde, voetballen in de sporthal en bezoekjes aan de sportschool is het prettig en nuttig dat er ook eens een oefenwedstrijd gevoetbald kan worden. Na DCS en Be Quick Zutphen werd er gisterenavond aangetreden tegen Victoria Boys. Vorden 1 behaalde tegen de 4e klasser uit Apeldoorn een keurige 1-4 overwinning.   Victoria Boys kan een ‘echte 4e klasser’ genoemd worden, want in de afgelopen 25 jaar heeft het drie jaartjes in de 5e klas gespeeld en 1 seizoen in de 3e klas. De overige 21 jaar speelde het altijd in de 4e klasse G en speelde het over het algemeen een bescheiden rol in de middenmoot of in het rechter rijtje. Dit seizoen lijkt het wederom een dergelijk seizoen te worden, want met 18 uit 13 staat het op een 9e plaats en verschafte de ‘oranje-witten’ zichzelf ietwat lucht door afgelopen zondag met 1-3 te winnen tegen Loenermark. Vorden 1 heeft ooit 1x bij Victoria Boys in de competitie gespeeld en dat was in het seizoen 1991/1992 toen Vorden 1 na de promotie in 1991 uit de Hoofdklasse GVB in 4G terecht kwam bij clubs als Vaassen, KCVO, Hercules Zutphen, Zutphania, Robur et Velocitas, Brummen,  Eerbeekse Boys, Helios Deventer, Voorwaarts Twello, SC Klarenbeek (toen nog Pacelli) en dus ook Victoria Boys. Vorden 1 eindigde toen als één na laatste met alleen Sp. Brummen nog onder zich en in 1998 lukte het Vorden destijds om tegen dezelfde club de beslissingswedstrijd te winnen en te promoveren naar de 4e klas. Sindsdien spelen de geel-zwarten in de 4e klas met in 2002 en 2008 zelfs een uitstapje naar de 3e klas. Sinds 2012 speelt de ploeg van trainer Michel Feukkink vast in de 3e klasse en is op dit moment de trotse koploper met 34 punten uit 13 wedstrijden.

Vorden 1 begon gisterenavond erg sterk aan de wedstrijd en was direct de overheersende partij. Deze veldmeerderheid werd ook direct in doelpunten omgezet toen Niels Siemerink keurig de 0-1 maakte. Even later maakte Bart Stokman een prachtige treffer nadat hij vanaf eigen helft een solo afrond met een ziedend schot vanaf de 16 meterlijn precies in de kruising. Een smet op de wedstrijd was het uitvallen van Stijn Wentink die na een pittige tackle de wedstrijd moest verlaten met een enkelblessure.

In de 2e helft lag het tempo het laatste half uur te laag en werd er bij vlagen slordig gespeeld. Toch kwam Vorden 1 op een veilige 4-1 voorsprong door doelpunten van Frank Hiddink en Rick Schröer. Alle 15 spelers kregen voldoende speelminuten,  het 1e elftal had weer een wedstrijd in de benen en met een keurige 1-4 overwinning op Victoria Boys kon er dus tevreden van Apeldoorn naar huis worden gereden.

De komende week staat het amateurvoetbal in het teken van de Achterhoek-Cup, het bekervoetbal en ….. carnaval! Vorden 1 heeft het komende weekend dus geen competitie- en bekerverplichtingen en kan zich richten op de eerstvolgende competitiewedstrijden op 22 februari tegen Bon. Boys in Haaksbergen.