vorden 1 grol 1Vorden 28 februari 2016 – Vorden 1 heeft vanmiddag met 1-0 gewonnen van Grol. Beide clubs stonden bij aanvang van deze belangrijke wedstrijd precies gelijk op de ranglijst met 19 punten uit 15 wedstrijden. Door een doelpunt van Frank Hiddink hield Vorden 1 uiteindelijk de dure 3 punten in huis. De uitslag was uiteindelijk verdiend, alhoewel door de minieme voorsprong het laatste kwartier wel erg spannend werd toen Grol met man en macht probeerde een 1-1 uit het vuur te slepen.

De eerste helft was volledig voor Vorden 1, want vanaf de eerste minuut was de ploeg van trainer Michel Feukkink veel dwingender aanwezig, vond het elkaar veel gemakkelijker in de combinatie en dwong het eenvoudigweg ook veel meer kansen af dan tegenstander Grol. Het was mooi om te zien dat Vorden 1 in deze wedstrijd weer de drang naar voren had, met veel passie en strijd de duels aan ging en Grol geen moment in de wedstrijd liet komen. Dit spel resulteerde al direct in de eerste 10 minuten tot enkele mogelijkheden via vooral de rechterkant.

Vorden 1 beheerste de wedstrijd en zoals het gehele seizoen al het geval is stond de verdediging als een huis en hadden de beide controlerende middenvelders Roy Böhmer en Koen Oosterhuis het middenveld stevig in handen. Grol kwam er niet aan te pas en zij moeten ook zelf het gevoel hebben gehad dat er in de 1e helft niet veel te halen viel op Sportpark ‘t Grote Veld waar het gezellig druk was, zeker omdat er ook uit Groenlo veel supporters aanwezig waren, en er met het winterse zonnetje een fraaie voetbalsfeer aanwezig was.

‘Kansloos verliezen’ of ‘de mindere zijn op het veld’ heeft vaak niet eens te maken met de stand of met de einduitslag en het aantal tegendoelpunten, het heeft veel meer te maken of je als speler het gevoel dat jouw directe tegenstander de baas is, of dat jij je eigen spel niet kan spelen en dat je tegenstander gewoonweg dwingender aanwezig is. Bij Vorden tegen Grol was dit in de eerste helft duidelijk het geval bij de uitclub, want op alle onderdelen van het spel waren zij de mindere en was het dan ook terecht dat in de 22e minuut Vorden 1 zichzelf beloonde met een doelpunt. Een afgeslagen voorzet kwam net voor de tribune bij linksback Sam Abbink terecht en hij trapte de stuiterende bal met veel gevoel weer voor het doel en met een gemikte kopbal bracht Frank Hiddink de stand op 1-0. In de twintig minuten die hierop volgde heeft keeper Robin Verstege werkelijk geen enkele keer in hoeven te grijpen en kreeg Vorden 1 nog drie zeer goede mogelijkheden om de score uit te breiden. Allereerst was er een mooie aanval over rechts waarbij Daan Horstman uiteindelijk een strakke lage voorzet kon geven die door Koen Oosterhuis terug gelegd werd op Mike van Lingen en deze probeerde de bal over de keeper heen te liften, maar via de vingertoppen ging de bal net naast. Even later was er een fraaie actie van Daan Horstman en zijn schot vanaf 16 meter eindigde uiteindelijk op de lat. Tenslotte kwam Mike van Lingen nog een keer in kansrijke positie toen hij op slag van rust half met de rug naar de goal een voorzet van alweer Sam Abbink keurig over de keeper heen wilde koppen. De bal eindigde op het dak van het doel en toen de scheidsrechter hierop voor de rust floot, was vriend en vijand er over eens dat Vorden 1 verdiend met 1-0 voor stond.

In de 2e helft gebeurde er de eerste 20 minuten niet veel in beide 16-meter gebieden. Toch was ook in deze fase van de wedstrijd Vorden 1 de betere ploeg en bleef het constant de baas over Grol tijdens de duels op het middenveld en in de achterhoede. Grol bleef echter door de stand met slechts 1 doelpunt verschil toch geloven in een resultaat en probeerde op allerlei manieren zich terug in de wedstrijd te knokken. In het eerste uur van de wedstrijd ging dit vooral via enorm veel commentaar op de leiding, want werkelijk ieder duel en iedere kopbal ging gepaard met veel misbaar en commentaar, waarbij de blauw-witten maar bleven proberen om hiermee de scheidsrechter te beïnvloeden. Het hielp allemaal weinig, maar toen de Grollenaren 20 minuten voor tijd ineens va-banque gingen spelen, de buitenspelers meer aan de lijn werden aangespeeld en het positiespel van Grol toch ineens enige vorm begon te krijgen, werd het alsnog erg spannend. Grol kwam vooral gevaarlijk door aan de linkerkant, waar de linksbuiten met zijn linkerbeen enkele fraaie voorzetten los liet. De beste kans kreeg Grol toen een heerlijke crossbal over 30 meter precies over linksback Sam Abbink heen viel. De eerste aanname van de rechtshalf van Grol was uitstekend en deze speler schiep zichzelf daarmee een uitstekende kans, alleen was de redding van keeper Robin Verstege erg goed en hij hield hiermee Vorden op voorsprong. Ook werd Grol nog een keer erg gevaarlijk toen een een cornerbal vanaf de rechterkant scherp werd ingedraaid en op de 5 meterlijn na een kluts stil bleef liggen. Gelukkig voor Vorden kon niemand van Grol adequaat reageren en werd de bal uiteindelijk weg geschoten. Vorden kwam niet meer in het spel en was alleen nog maar aan het tegenhouden, maar tot opluchting van het geel-zwarte kamp bleef het gelukkig 1-0 en kon de ploeg van Michel Feukkink haar eerste overwinning in 2016 en haar 5e overwinning dit seizoen bij schrijven.

Vorden beleeft tot nu toe een prima debuutjaar in de 2e klasse en heeft met nog 10 wedstrijden te gaan een prima tussenrapport waarmee je thuis kunt komen, want met slechts 4 nederlagen, 15(!) tegendoelpunten een een puntenaantal van 22 uit 16 staat het keurig in de middenmoot. Toch was het gevoelsmatig erg belangrijk dat er na 11 oktober weer eens werd gewonnen en de 1-0 winst was in dat opzicht veel belangrijker, dan het feit dat het dit seizoen maar liefst 3x heeft gewonnen van Grol.

Vorden 1 Grol 1 2