vorden 1 eibergen 1 -1Vorden 15 maart 2014 – Vorden 1  heeft vanmiddag met 1-0 gewonnen van FC Eibergen en aangezien RKZVC, de nummer twee van de ranglijst, gelijk heeft gespeeld met 1-1 tegen PAX, is de voorsprong van ons vlaggenschip uitgelopen tot 5 punten met een wedstrijd minder. Met de overwinning op FC Eibergen is het puntentotaal opgelopen tot 43 en dat is nu al 1 punt meer als het recordaantal van afgelopen seizoen in 3c.

De eerste 10 minuten van de wedstrijd waren voor de bezoekers uit Eibergen en de ploeg van trainer Wim te Nijenhuis had direct de overhand. Vooral via de linkerkant kwam de fusieclub een aantal keren gevaarlijk door, maar Jarno Meijer kon in geen van de dreigende momenten een doelpoging creëren. Vorden nam na deze opening van FC Eibergen het heft langzaam maar zeker in handen en de wedstrijd kwam op het moeilijk te bespelen hoofdveld steeds meer in handen van de thuisclub. In de voorhoede had trainer Michel Feukkink een plek vrij gemaakt voor A-junior Ate Barendsen, mede omdat Rick Schröer licht geblesseerd was aan de rug. Deze frêle aanvaller kwam na een kwartier een teenlengte te kort toen een scherpe lage voorzet van Gijs van der Veen net niet getoucheerd kon worden en daardoor vlak voor het doel over de achterlijn verdween.

Het voetballende element kwam deze middag niet echt naar voren mede omdat direct combinatievoetbal op het zeer hobbelige nauwelijks mogelijk is, aangezien het gewoon een paar tellen meer tijd kost om de bal onder controle te krijgen. Maar de kracht van het 1e elftal dit seizoen is dat het ook op andere manieren tot doelpogingen kan komen. Zo waren vanmiddag de inworpen van Stefan Eggink weer zeer gevaarlijk en ook de ‘dode’ momenten in de vorm van corners en vrije trappen zijn met de kopsterke spelers zoals Stefan Eggink, Bas Abbink (!), Frank Hiddink en Roy Böhmer zeer gevaarlijk. Deze onderdelen van het spel van Vorden 1 zorgden dan ook in het laatste kwartier voor rust voor de nodige doelpogingen en vijf minuten voor tijd kwam uit een inworp van Stefan Eggink uiteindelijk de beslissende 1-0 op het bord te staan. Frank Hiddink ontving de inworp van Stefan en hield de bal met de rug naar het doel ‘vast’ en legde het leder uiteindelijk keurig terug op Koen Oosterhuis die vanaf 7 meter in een melee van spelers binnen tikte.

In de tweede helft bleef de wedstrijd erg ‘vlak’ en waren de ‘voetballende momenten’ op één hand te tellen, maar Vorden 1 bleef al met al wel de overheersende ploeg. De enorme strijdlust, het constant onder druk zetten van de achterhoede en de vele ‘vieze’ meters die de voorhoedespelers willen maken, zorgen ervoor dat de geel-zwarten dit seizoen moeilijk te kloppen zijn en geven de tegenstander weinig gelegenheid om in de wedstrijd te komen. Ondanks de afwezigheid van de topscorers Daan Horstman en Rick Schröer en de revelatie van dit seizoen, linksback Sam Abbink, en ook nog eens het uitvallen van Erik Oldenhave in de rust van de wedstrijd, bleef de kracht van het team in takt. Het is vanmiddag nogmaals gebleken dat het niet veel uit maakt wie er op welke plaats speelt, want met Ate Barendsen, Wiebe de Jong en Bas Abbink bleef het 1e ook vanmiddag de meerdere ten opzichte van FC Eibergen.

Het enige wat het 1e elftal zichzelf kan verwijten is het feit dat de wedstrijd spannend bleef tot de allerlaatste minuut, omdat het verschil slechts 1 doelpunt bleef. In de 75e minuut had Frank Hiddink de beste kans om de wedstrijd definitief op slot te gooien toen Gijs van der Veen met een prima steekpass de spits van Vorden 1 alleen voor het doel  zette. De onzekere linksback van Eibergen verslikte zich en Frank verscheen schuin voor het doel op ongeveer 15 meter alleen voor de doelman. Met een bekeken schuiver passeerde hij de sluitpost van de ‘blauwen’ maar de bal hobbelde net langs de verkeerde kant van de paal. Zodoende bleef de wedstrijd spannend en in de laatste 10 minuten werd de bal veelvuldig in ‘de pot gebracht’, maar het was opvallend dat keeper Robin Verstege geen enkele keer (!) in actie hoefde te komen. Wel had één van de meest constante spelers van Vorden 1 dit seizoen en wekelijks uitblinker, aanvoerder Stefan Eggink, een hoofdrol in deze fase van de wedstrijd. De rijzige voorstopper won namelijk  in 1 minuut maar liefst drie keer met grote overmacht een kopduel en zorgde er zodoende voor dat alweer de 14e overwinning  werd behaald in 17 wedstrijden.

Kijk voor een fraaie fotoreportage van Johan Bolink via menu/foto’s/Johan Bolink.vorden 1 eibergen 1 - 2