knvb beker oost

Vorden 1 september 2015 – Vorden 1 heeft haar derde bekerwedstrijd met 0-6 gewonnen van Socïi en sluit zodoende met 6 punten uit 3 poulewedstrijden de 1e ronde af. Poulewinnaar PAX heeft afgelopen zondag gewonnen van Loil en is zodoende op 9 punten geëindigd. Vorden 1 sluit zodoende nu al het bekerseizoen af omdat de buurman uit Hengelo zich heeft geplaatst voor de 2e ronde, maar heeft zich vanavond met een goede generale wel klaar gestoomt voor de competitie-ouverture aanstaande zondag thuis tegen Babberich.

De 6 doelpunten werden keurig over beide helften verdeeld, zodat er met een 0-3 stand werd gerust. In de 1e helft was het in 15 minuten 3 keer op nagenoeg dezelfde wijze raak. Telkens kwam aan de rechterkant in het 16 metergebied twee keer Rick Schröer en één keer Frank Hiddink in schotpositie en drie keer werd de keeper van Socïi op dezelfde wijze met een strak laag schot verslagen. Vorden 1 speelde met de bekende acherhoedespelers, Verstege, Stokman, Eggink, Kortstee en Abbink (Sam) en op het middenveld nam Koen Oosterhuis de plek van Erik Oldenhave in. Samen met Roy Böhmer en de vooruitgeschoven Rick Schröer bemande Koen het middenveld en voorin speelde Horstman, Hiddink en van der Veen.

In de 2e helft kwam de score moeizaam op gang, alhoewel Sam Abbink wel een paar keer met heerlijke steekpasjes Rick Schröer alleen voor de keeper zette. Toen Niels Siemerink het veld in kwam voor Gijs van der Veen werd de score direct opgevoerd. Met twee prachtige schoten na dito aanvallen werd de stand door Siemerink op 0-5 gebracht en het slotaccoord was weer voor Rick Schröer.

Rick Schröer - middenvelder

Rick Schröer – middenvelder