Vorden – 15 april 2017 , Vorden 1 heeft zaterdagmiddag de inhaalwedstrijd tegen Leones met 1-0 gewonnen. Verloor vorige week Vorden 1 nog twee punten door een gelijkspel tegen OBW, vandaag heeft het twee punten gewonnen want een 0-0 was voor iedereen de terechte uitslag geweest. Vorden 1 scoorde echter in de laatste minuut toch nog de winnende treffer door Frank Hiddink en behaalde zodoende drie belangrijke punten. Op maandag 2e paasdag speelt Vorden 1 wederom een inhaalwedstrijd en zal het in Wehl tegen Concordia aan moeten treden. Leones moet op haar beurt thuis tegen SDOUC.

Het was al met al een rommelige en onrustige wedstrijd waarbij in de eerste helft Vorden 1 licht in het voordeel was en de 2e helft Leones een aantal kansen meer kreeg dan Vorden, maar al met al zou iedereen met 0-0 tevreden huiswaarts zijn gekeerd. Tot dat in de allerlaatste minuut een lange bal van rechtsback Bart Stokman door de achterhoede van Leones verkeerd werd beoordeeld en spits Frank Hiddink in de aanname ineens vrije doortocht had richting het doel van Leones. In de achtervolging van de laatste man en de verkeerd opgestelde linksback, moest Frank nog enkele hordes nemen en slidings ontwijken maar aangezien de uitgekomen keeper tijdens zijn ultieme poging om de situatie te redden ook twee verdedigers mee nam in zijn sliding, kon Frank half struikelend toch op de been blijven en uiteindelijk het bevrijdende doelpunt binnen tikken.

Zo kreeg Vorden wellicht twee punten meer dan het verdiende, daar waar vorige week tegen OBW een zeker lijkende voorsprong van 1-3 in de laatste 6 minuten nog werd omgezet in een 3-3 gelijkspel en Vorden dus twee punten verloor. Al met al komt de ploeg van trainer Michel Feukkink steeds dichterbij haar doelstelling om een aantal punten meer te halen dan in het debuutjaar in de 2e klasse I (vorig jaar eindigde Vorden 1 met 35 punten uit 26 wedstrijden op de 7e plaats) en zodoende zo lang mogelijk mee te doen om de 4e plaats op de ranglijst. Want die 4e plaats kan in theorie wel eens betekenen dat je mee mag doen met de nacompetitie als 3e periodewinnaar, want hoe zit dat nu precies. Aangezien Babberich zich heeft terug getrokken zijn er nu maar twee periode’s. Concordia Wehl heeft de 1e periode gewonnen en hoogstwaarschijnlijk gaat RKZVC de 2e periode winnen. De 3e periode is dan voor de ploeg die in de eindranglijst op de hoogste plaats is geëindigd zonder dat zij al een prijs hebben. De huidige situatie is als volgt: RKZVC zal kampioen worden dus gaat de 2e periodetitel naar de nummer twee op de ranglijst, in dit geval Concordia Wehl. Aangezien Concordia Wehl ook al een periode heeft (1e) zal de 2e periode overgenomen worden door de nummer drie op de ranglijst AZC. De 3e periodetitel gaat dan naar de nummer vier op de ranglijst, in dit geval Spero. Vorden doet echter nog volop mee met de strijd om deze vierde plaats, helemaal gezien zij in het resterende programma van vier wedstrijden nog tegen directe concurrenten als FC Winterswijk en Concordia Wehl moeten.

In de eerste helft werden er aan beide kanten geen echte doelkansen gecreëerd al was Vorden aan de beide zijkanten in de voorhoede wel vaak dreigend met de wederom sterk spelende Daan Horstman en Ate Barendsen. Ook spits Frank Hiddink was veel aanspeelbaar en behaalde een ruime voldoende in het eerste gedeelte van de wedstrijd. Maar toch konden de 11 van trainer Michel Feukkink (alleen aanvoerder Stefan Eggink was geschorst en in zijn plaats speelde Bas Abbink) geen doelpogingen creëren en zodoende werd met een 0-0 de kleedkamers na drie kwartier weer opgezocht.  Toen in de 2e helft het onder de overkapping steeds gezelliger werd en de ‘paashap’ van Hennie en Kees steeds vaker over de toonbank ging en á passant ook de JO19-2 nog even luidruchtig werd binnengehaald na het behaalde kampioenschap in Winterswijk, kwam Leones steeds sterker voor de dag. Vorden kwam nog wel één keer zeer gevaarlijk door via Koen Oosterhuis, echter de keeper redde fraai op deze inzet van de vorden-middenvelder, maar in het laatste half uur was het voornamelijk Leones dat enkele goede doelkansen kreeg. Zo werd na een scrimmage nog een keer de bal van de doellijn gehaald en schoot de spits nog een keer half uit de draai vanaf 7 meter net over het doel. Bij het overige deel van de kansen was echter de ‘man of the match’ keeper Robin Verstege op zijn hoede, want hij redde een aantal keren zeer fraai op inzetten van de mannen uit Beneden Leeuwen. Vooral in de lucht heerste de 22-jarige doelman, die nu alweer voor het zesde achtereenvolgende seizoen onder de lat staat bij het 1e elftal (119 competitiewedstrijden vanaf maart 2011 en slechts één helft gemist thuis tegen PAX in april 2015). Leones ging vol voor de overwinning maar kon dus geen bres slaan in de achterhoede van Vorden en de thuisclub kwam daarentegen in de laatste 10 minuten nog twee keer gevaarlijk voor het doel van Leones. Eerst was er een gevaarlijke inworp van de prima vervanger van Stefan Eggink, Bas Abbink (ook hij kan heel ver ingooien!) die doorgekopt werd door Roy Böhmer, maar op dat moment stak de grensrechter van Leones de vlag al in de lucht. De keurig achter vandaan de verdediger gekropen Frank Hiddink zag zijn vallende kopbal dus afgekeurd worden en het feest ging niet door bij de thuisclub. In de allerlaatste minuut was er dan toch nog de 1-0 toen een lange bal van Bart Stokman dus verkeerd beoordeeld werd door de achterhoede van Leones en Frank Hiddink profiteerde en netjes op de been bleef en afrondde.