Vorden, 5 november 2017 – Vorden heeft vanmiddag met 5-3 gewonnen van SML. Na een ruststand van 2-1 door twee doelpunten van Daan Horstman, werd het direct na rust een dol dwaas kwartiertje. In een mum van tijd stond het ineens 5-2 voor Vorden door doelpunten van Koen Oosterhuis (2) en Frank Hiddink. In de 65e minuut werd het 5-3 en was de wedstrijd zeker nog niet gespeeld. Vorden hield echter stand en kon de 3e overwinning van dit seizoen bij schrijven en heeft nu 9 punten uit 6 wedstrijden en staat op de gedeelde 7e plaats.

Trainer Michel Feukkink moest afgelopen week een tegenvaller incasseren door het voorlopig wegvallen van Ate Barendsen, die met een knieblessure de komende periode is uitgeschakeld. Door het wegvallen van Ate kwam er weer een plek vrij voor Gijs van der Veen die samen met Roy en Koen op het middenveld kwam te spelen. Vorden 1 begon tegen SML met Bas Abbink op de linksback en Michel Feukkink kon Bart Stokman na een week rust toch op de rechtsback plaats opstellen. De wedstrijd begon direct al met twee aanvallend ingestelde ploegen. SML is een technisch begaafde ploeg met veel voetballend vermogen op het middenveld en via diverse combinaties kwamen zij het eerste kwartier een aantal keren gevaarlijk door. Vorden 1 zat ook direct goed in de wedstrijd en via de bekende directe aanvalspatronen via Bart Stokman, het aanspelen van Gijs van deer Veen en Frank Hiddink en het sterke aanvalsspel  van de beide buitenspelers Tom klein Kranenberg en Daan Horstman. Het leverde dus een open wedstrijd op waarbij Vorden iets vaker en gevaarlijker in het 16-metergebied kwam, waardoor de 1-0 van Daan Horstman in de 2oe minuut dus door velen ook als een verdiende voorsprong gezien werd. Met een prima knal met buitenkant rechts draaide de bal van Daan van zo’n 20 meter prachtig in de verre hoek. Vorden bleef ook na deze 1-0 de iets betere ploeg al kreeg SML nog een keer een dot van een kans waarbij doelman Robin Verstege met de voeten redding bracht. In de 32e minuut werd het toch 1-1 toen uit een corner de bal vanaf 7 meter werd binnen gekopt en Vorden dus weer opnieuw moest beginnen. Terwijl iedereen zich al had verzoend met een gelijke stand tijdens de rust, kreeg Vorden in de allerlaatste minuut van de 1e helft alsnog de kans om met een voorsprong de kleedkamer op te zoeken. Tom klein Kranenberg werd prima in diepte aangespeeld en toen hij de keeper aan de rand van het 16-metergebied probeerde te omspelen werd hij onderuit gehaald en een penalty en een gele kaart waren het gevolg. De kans vanaf 11 meter werd keurig binnen geschoten door Daan Horstman en de stand was weer in het voordeel van Vorden ; 2-1

In de tweede helft begon het ineens flink te regenen en aangezien SML al vroeg weer het veld op kwam na de rust kon je zien en merken dat dit koud op het dak viel bij de spelers. Rillend van de kou en een beetje heen en weer springend konden de spelers na een minuut of wat eindelijk de aftrap doen terwijl de regen en wind ineens vrij spel had op Sportpark ‘t Grote Veld. Of dit direct invloed heeft gehad op de wedstrijd zullen wij wel nooit kunnen achterhalen, maar het feit is wel dat in 8 minuten tijd de ploeg uit Arnhem ineens 3 doelpunten moest incasseren. Eerst was het Koen Oosterhuis die in de 47e minuut een vrije trap vanaf rechts binnen kon tikken. Nog geen 2 minuten later kreeg Vorden een ingooi vanaf de rechterkant en de verre worp van Stefan Eggink kwam terecht op het hoofd van Roy en een station later kon Frank Hiddink de bal vanaf 5 meter binnen tikken. Toen SML in de 52 minuut de 4-2 aantekende leek het weer even op een aansluitingstreffer maar in de 55e minuut was het weer raak toen uit een corner de bal uiteindelijk bij Koen Oosterhuis terecht kwam en hij twee keer (!) aan kon leggen om uiteindelijk het vijfde doelpunt aan te tekenen. Heel langzaam aan verdween de regen en kwam er zelfs voorzichtig het zonnetje te voorschijn en vanaf de moment kwam ook de wedstrijd weer in een rustiger vaarwater. Heel even leek het erop dat de wedstrijd op slot zat en de 5-2 door Vorden over de streep getrokken zou worden, maar in de 65e minuut werd het toch weer 5-3. SML zette nog weer een keer aan en kreeg de wedstrijd weer in de greep door o.a. zeer sterk spel van de uitstekende middenvelder Martens. Via een vrije trap vanaf 20 meter moest keeper Robin Verstege nog een keer handelend optreden en kopte Bas Abbink nog een bal van de lijn, maar verder liet Vorden het niet komen. Met de invallers Sam Abbink, Guido Beerning en Sven Mulder sleepte Vorden de overwinning uit het vuur en kon er na 94 minuten weer een overwinning bij geschreven worden.