vorden - babberich 2

Vorden 11 december 2016 – Vorden 1 heeft vanmiddag tegen het zeer gehavende Babberich, dat met maar liefst 6 spelers uit het 2e en 3e elftal speelde, met 4-0 gewonnen. Frank Hiddink (2x), Sam Abbink en Ate Barendsen waren de doelpuntenmakers vanmiddag. Vorden 1 sluit de eerste helft van de competitie na 13 wedstrijden met 24 punten af en staat op een keurige gedeelde 4e plaats. Door de nederlagen van RKZVC en Concordia Wehl is het bovenin allemaal nog dichter op elkaar gekomen.

Tegenstander Babberich beleeft moeilijke tijden. De ex-hoofdklasser en 25 jaar lang de voetbaltrots van de Liemers speelt voor het tweede achtereenvolgende jaar in de 2e klasse en staat halverwege de competitie onderaan met slechts 4 punten en 5 gescoorde doelpunten. Deze middag hadden zij ook nog eens, van de in deze zomer samengestelde selectie van 14 spelers, maar de beschikking over vier spelers door schorsingen, blessures en overige redenen om niet te kunnen spelen voor Babberich 1. Zodoende waren er spelers uit het 2e elftal en zelfs het 3e elftal om vanmiddag voor de hoofdmacht van de rood-witten uit te komen. Symbool voor deze bijzondere opstelling van Babberich was routinier Martijn Bouwman die met 39 jaar zelfs aanvoerder was en als vrije verdediger leiding gaf aan de achterhoede van de tegenstander van Vorden 1. De koningsschutter van het in september in Babberich gehouden schuttersfeest ging echter in de 5e minuut samen met de keeper opzichtig in de fout door een gebrek aan communicatie. Een ‘chipbal’ van Stefan Eggink met als bedoeling om Frank Hiddink aan te spelen, was net te hard en kon zodoende door Bouwman eenvoudig weg gekopt worden. De 39-jarige aanvoerder hield op het laatst echter zijn hoofd in omdat hij dacht te horen dat de keeper de bal wilde vangen. Tot afgrijzen van alles wat Babberich was viel de bal pardoes tussen beide hoofdrolspelers in en werd zodoende door Frank Hiddink opgepikt en hij kon eenvoudig de 1-0 aantekenen. Vorden had de gewenste voorsprong en ging direct verder met druk vooruit zetten om zo snel mogelijk deze wedstrijd te beslissen. Goed doorjagen van de voorhoede bracht de bal uiteindelijk bij de linksback, maar zijn eerste aanname was niet goed waardoor Gijs van der Veen er met de bal vandaar ging. Aangekomen op de rand zestien wilde Gijs nog een passeeractie inzetten maar hij werd te opzichtig en onreglementair naar de grond gewerkt en zodoende gaf de prima leidende scheidsrechter Migchelbrink uit Doetinchem een penalty en een gele kaart. Sam Abbink ontfermde zich over dit klusje en hij schoot beheerst raak; 2-0. De wedstrijd dreigde wederom voor Babberich net als tegen RKZVC (4-0) en AZC (6-0) wederom in een flinke afstraffing te eindigen, maar toch was het met de rust ‘slechts’ 3-0, want alleen Ate Barendsen kon in de 30e minuut een gaatje vinden in de verdediging van Babberich toen hij een steekbal van Koen Oosterhuis beheerst uit de draai in de lange hoek raak schoot.

De tweede helft was een formaliteit, want een echte wedstrijd was het natuurlijk al lang niet meer. Voor Vorden was het een onmogelijke opgave om het publiek tevreden te krijgen, want ga je echt volle bak spelen dan is de kans op irritatie bij de tegenstander, veel vrije trappen en blessures groot, maar ga je te laks spelen en hou je het tempo laag dan is het ook niet goed. Vorden koos voor de middenweg en bleef keurig vanuit de organisatie voetballen, via het middenveld de aanvallen op te zetten en probeerde zodoende toch de nodige kansen te creëren. Dit lukte maar gedeeltelijk want er ging teveel mis in de afrondende fase om tot echt fraaie kansen te komen, maar toch werd het nog 4-0 toen Ate Barendsen in de 60e minuut vanaf links een strakke indraaiende voorzet gaf en deze bij de 2e paal werd ingegleden door Frank Hiddink.

Vorden hield de nul, scoorde vier keer, is met 11 tegentreffers nog steeds de minst gepasseerde verdediging van de 2e klasse en heeft met vier doelpunten voor het eerst sinds 25 oktober 2014, toen met 6-0 van Warnsveldse Boys werd gewonnen en de 1e periode in de 3e klas werd binnen gehaald, met meer dan drie doelpunten verschil gewonnen.

De winterstop is aangebroken en heeft de ploeg van trainer Michel Feukkink tot 29 januari vrij als er met de start van de 2e helft van de competitie wordt aangetreden thuis tegen SDOUC.

vorden-babberich-facebook

vorden-babberich-2016-2