vorden c1 obw c1Vorden 16 oktober 2016 – Vorden 1 heeft vanmiddag met 3-2 gewonnen van OBW uit Zevenaar. Vorden kwam na 20 minuten op voorsprong door Ate Barendsen, maar vlak voor rust werd het toch nog 1-1. In blessuretijd kwam Vorden echter toch weer op voorsprong en door een kopbal van Frank Hiddink mochten de geel-zwarten toch met een voorsprong gaan rusten. In de tweede helft werd het 3-1 door Stefan Eggink en eigenlijk leek het toen gelopen koers. Toch kwam OBW 10 minuten voor tijd met een prachtige treffer op 3-2 en was het de laatste 10 minuten nog weer ‘billen knijpen’.

Vorden 1 begon de wedstrijd met enthousiast aanvallend voetbal en zette OBW direct onder druk. Het was duidelijk dat de ploeg van trainer Michel Feukkink zich snel wilde gaan belonen en joeg op de 1-0. Het duurde echter tot de 20e minuut voordat deze stand op het scorebord kwam, toen Ate Barendsen de bal rond 15 meter van het doel de bal uit de lucht prachtig aan nam en daarna met binnenkant voet de bal hoog tegen de touwen schoot. Het was al weer het derde doelpunt op rij van deze 19-jarige buitenspeler en vooral zijn voorbereidende actie verraadde veel klasse. Het is een euvel waar Vorden 1 al een paar jaar mee kampt en dat is dat na een voorsprong de ploeg gaat inzakken en daardoor het initiatief weg geeft en de wedstrijd niet meer in de hand heeft. Toch was het dit keer niet de taktiek de bepalend was want Vorden 1 bleeft vooruit voetballen en probeerde veel druk op de bal te houden, maar de ploeg was simpelweg te onrustig en onzorgvuldig aan de bal. OBW kwam zodoende terug in de wedstrijd en de laatste 20 minuten kwamen de blauw-witten een paar keer gevaarlijk voor het doel. Twee keer had het zo maar 1-1 kunnen worden toen in een 1-tegen-1 duel doelman Robin Verstege beide keren als winnaar voor de dag kwam. Vooral de tweede keer was een prima redding met de voet en aangezien hij op een 0-0 stand zich ook al eens met gevaar voor eigen leven voor de bal gooide, was hij absoluut de man de wedstrijd in deze 1e helft.

Toch kwam OBW vlak voor rust nog op 1-1 toen uit een corner de bal via een carambole tussen twee vordenaren, ineens op het hoofd kwam van een speler van OBW. Deze kon van dichtbij de bal binnen koppen en iedereen verwachtte dat deze 1-1 ook de ruststand zou zijn. Maar binnen een minuut lag de bal er ook al weer in bij v.v. Vorden, toen uit een ingooi van Stefan Eggink de bal werd gecontroleerd door Mike van Lingen en zijn ‘voorzet’ werd door Frank Hiddink getoucheerd en hij kwam uiteindelijk als doelpuntenmaker voor de dag.

Na de rust was het na 10 minuten zelfs 3-1 toen uit een voorzet van Koen Oosterhuis de aanvoerder Eggink de bal keurig binnen kopte. Het was ongekende luxe want drie doelpunten in één wedstrijd was vorig seizoen maar 1x voor gekomen, dus het 1e elftal had met elkaar het gevoel dat deze wedstrijd al in de pocket zat. Vorden liep echter na 20 minuten tegen een rode kaart aan of beter gezegd twee keer geel. Zodoende moest het met 10 man stand weten te houden en aangezien Roy Böhmer daarna Mike van Lingen kwam aflossen was het systeem 4-3-2 met nog een kwartier te gaan.

Vorden 1 kreeg goede mogelijkheden om het slim uit te spelen, want zelfs met 10 man waren er mogelijkheden om er goed uit te komen. Het werd echter 3-2 door een wonderschone treffer en toen werd het voor Vorden nog billen knijpen. Er volgden enkele hachelijke situaties voor het doel, vooral toen de 2.09 meter lange doelman een voetbalshirt aan ging trekken en kwam er een nieuwe keeper voor een veldspeler in. Het zorgt altijd voor paniek, al creerde OBW niet echt opgelegde kansen. Toch waren zij nog twee keer dichtbij de gelijkmaker en kon Vorden in de slotminuten niet echt meer een vuist maken.

Vorden behaalde haar derde overwinning, naast drie gelijke spelen, en klimt zodoende naar de gedeelde 5e plaats. Volgende week speelt het team in Enschede (oude diekmanstadion) in de 2e ronde van de knvb-bekerfinale en op 30 oktober speelt het uit tegen Sc Rheden.