logo vorden

Vorden – 29 maart 2015 – In een heerlijke wedstrijd, waarin Vorden 1 vooral in balbezit tot de beste wedstrijd kwam van dit jaar, heeft het echter vergeten om drie punten te pakken. WVV kwam in de tweede helft geheel onverwachts terug in de wedstrijd toen het in de 79e minuut de 1-1 liet aantekenen. Maar het werd in de laatste 12 minuten nog erger, want WVV wist nog twee maal het net te vinden terwijl Vorden 1 met de stand van 2-1 nog twee dotten van kansen kreeg op de 2-2. Een hard gelach voor de ploeg van trainer Michel Feukkink omdat deze 1-3 nederlaag werd geleden terwijl de geel-zwarte ploeg een uur lang de bovenliggende partij was.

Het was voor de supporters van v.v. Vorden even wennen toen zij om 14.00 uur onder de fraaie nieuwe overkapping van WVV in Hengevelde de 11 spelers van Michel Feukkink aanschouwde, want voor het eerst dit seizoen trad het 1e elftal aan in de nieuwe oranje reserve-tenues. Opmerkingen over deze nieuwe outfit varieerden van ‘lekker fel kleurtje’ en ‘mooi met die witte broek er bij’ tot ‘het lijkt wel of ze allemaal aan de weg werken ….’ deerde het 1e elftal niet om op dezelfde wijze de wedstrijd te beginnen zoals dit seizoen bijna iedere week het geval is:  Veel druk naar voren, enorme vecht- en werklust bij balverlies en rust in balbezit met op het juiste moment de actie naar voren.   Vorden 1 was dan ook vanaf de 1e minuut de bovenliggende partij en het gemis van de geschorste Stefan Eggink werd opgelost door Eric Oldenhave laaste man te zetten en Wiebe de Jong daarom op het middenveld op te stellen. De voorwaartsen van v.v. Vorden waren wel dreigend, waar wederom op viel dat Koen Oosterhuis in een geweldige vorm verkeerd, maar echt uitgespeelde kansen waren nog niet aanwezig. Aan de kant van WVV was het voorin allemaal erg pover, maar uit een cornerbal werd nog wel een bal in de kruising gekopt, maar Robin Verstege kon met een fraaie reactie de bal uit de hoek tikken.

Na een half uur probeerde de keeper een bal in te houden, maar de sportieve grensrechter vlagde voor een cornerbal. Uit deze corner kwam uiteindelijk een stuiterbal in de 16 meter gebied terecht en deze werd door Koen Oosterhuis binnen getikt. Het 1e elftal moest na deze treffer iets meer achteruit lopen en was niet meer dwingend aanwezig, maar het kwartiertje tot aan de rust kwam het 1e elftal goed door zonder dat Robin Verstege in actie moest komen. Aan de andere kant schoot Roy Böhmer nog een keer op de paal nadat Bart Stokman aan de rechterkant de bal fraai terug legde op het 16 metergebied.

Na de rust was het 1e kwartier na rust compleet voor Vorden 1, want het speelde in deze fase goed en aanvallend voeballend en keer op keer werd of Gijs van der Veen of Koen Oosterhuis of Frank Hiddink de hoeken ingestuurd en produceerde telkens gevaarlijke acties en voorzetten. Maar toch lukte het zowel Gijs als Frank niet om de tweede treffer te maken, ondanks een sliding bij de eerste paal van Frank, een kopbal bij de 2e paal en een dot van een kans voor Gijs toen hij vanaf 12 meter vrij kon uithalen. Na ongeveer 20 minuten volgde een tactische wijziging van de trainer van WVV, want zij gingen achterin één op één spelen en dat zorgde voor een andere middenveld bezetting. Terwijl dat dan toe Rick Schröer en Roy Böhmer constant vanuit het middenveld ‘door gingen dekken’ en de situatie ‘achter hun’ positioneel werd opgelost door te kantelen en tevens door een enorme vecht- en werklust en constant doorjagen op de bal, moest Rick Schröer nu steeds met de doorgeschoven centrale verdediger mee en daardoor kwamen Roy en Wiebe steeds tegenover de drie originele middenvelders te staan. Vorden 1 bleef in balbezit een prima wedstrijd spelen, maar bij balverlies moesten zij toch meer naar achteren lopen dan hun lief was. Tot aan de 78e minuut was er echter niets aan de hand, want WVV creerde niet of nauwelijks kansen, Vorden 1 speelde met het vertrouwen van een koploper om wederom de 1-0 voorsprong over de streep te trekken en op de velden van Bon. Boys, op 8 kilometer afstand van Hengevelde,  was de stand van runner-up RKZVC gunstig met een 1-1 tussenstand.

Maar toch ging het nog helemaal mis met de geel -zwarten want in de 79e minuut verloor Wiebe de Jong een cruciaal duel  op het middenveld, waarbij de vordenspelers dachten dat het een overtreding was, en gaf de middenvelder van WVV daaropvolgend een prachtige steekpass. Erik Oldenhave was uit positie gespeeld en Bas Kortstee kon het niet meer goed maken via een sliding en de aanvoerder van WVV scoorde keurig de 1-1. Vorden 1 wilde persé winnen en ging met man en macht naar voren en speelde veel lange ballen om de druk op te voeren. In de 84e minuut ging het aan de rechterkant in de verdediging flink mis, want een ‘ketser’ van Bas Kortstee deed de spits van WVV aan de linkerkant alleen voor de doelman verschijnen. De gevaarlijke nummer ’15’ van WVV speelde echter de bal strak voor bij de 2e paal en daar kapte de aanvoerder van WVV Bas Abbink uit en zijn ingebrachte bal werd aangetikt door de invaller. Nu ging Vorden 1 nog meer op de aanval en in 1 minuut kroop WVV drie keer door het oog van de naald. Allereerst kwam de bal na een scrimmage voor de voeten van Koen Oosterhuis, maar zijn keiharde uithaal met links werd door de rechts-back van de lijn gehaald. Uit de daaropvolgende cornerbal kopte invaller Siebren Bijenhof de bal nog prachtig op de kruising en ook een schot van Rick Schröer werd door de doelman nog gepareerd. In de 92e minuut werd de wedstrijd beslist door een prachtige counter van WVV en de derde nederlaag van Vorden 1 was een feit.

Vorden 1 is nog steeds koploper en liet vandaag ook bij vlagen zien dat het een terechte koploper is. De ploeg van trainer Michel Feukkink zal op dezelfde wijze door moeten gaan, want het was de beste wedstrijd na de winterstop maar voor het eerst dit seizoen kon de ploeg een voorsprong, hoe minimaal ook, niet vast houden en verloor het met 3-1.