vorden 1 varsseveld 2

Vorden 14 augustus 2016 – Vorden 1 heeft haar eerste oefenwedstrijd van het seizoen 2016-2017 afgewerkt. Vanmorgen werd er aangetreden in Laren tegen 3e klasser Witkampers en na twee verschillende periode’s waarbij beide teams een helft voor haar rekening namen, was de eindstand 3-1 in het voordeel van de thuisclub. Bij beide teams waren niet alle selectiespelers aanwezig, maar konden beide trainers wel een groot aantal spelers in actie zien aangezien er ‘doorgewisseld’ mocht worden. Voor Vorden 1 was het mooi om te zien dat Jordi Houwen, na een afwezigheid van ruim 1,5 jaar, weer eens een wedstrijd af kon werken. Zijn invalbeurt in de 2e helft ging gepaard met veel energie, bewegelijkheid en enthousiasme, maar ook nog logischer wijze met onwennig- en onzekerheid, maar gelukkig voor hem hield ‘de knie’ zich goed.

Op het zonnige en gezellig drukke sportpark in Laren was de eerste helft was duidelijk voor Witkampers en met drie á vier goede opgelegde kansen was de tussenstand van 2-0 na 45 minuten dan ook verdiend en vanuit Larens zicht wellicht nog iets te mager. Vorden 1 herstelde zich prima in de 2e helft en in deze periode waren de geel-zwarten die het iniatief hadden en veelal in balbezit waren en op de helft van de tegenstander speelden. Tussen de 20e en 25e minuut in de 2e helft leverde dit drie ’16-metermomenten’ op die eigenlijk minstens voor 1 doelpunt hadden moeten zorgen, maar het lukte de sterk spelende Roy Böhmer net niet om zowel met zijn linkerbeen, met het hoofd en via een indirecte vrije trap vanaf 10 meter het net te vinden. Geheel uit het niets werd het aan de andere kant 3-0 uit de eerste serieuze aanval van Witkampers in de 2e helft. Via een prima steekbal, die precies tussen Stijn Wentink en Stefan Eggink achter de verdediging werd gespeeld, kwam de naar binnen sprintende linksbuiten in de loop in balbezit. Heel even leek het of Bart Stokman alsnog met een ‘bodycheck’ de aanval onschadelijk kon maken, maar de bal viel na dit duel precies voor de voeten van de aanvaller uit Laren en deze kon eenvoudig Robin Verstege vanaf 12 meter passeren. De sterk spelende en weer geheel fitte rechterspits Ate Barendsen had de gehele wedstrijd al laten zien dat niet alleen zijn voorzetten maar ook zijn corners gevaarlijk voor het doel kwamen. Zo ook in de 75e minuut toen een corner van de 19-jarige aanvaller via Stefan Eggink keurig binnen werd gekopt. Heel even leek het erop dat Vorden 1 in de laatste 10 minuten er qua stand nog een echte wedstrijd van kon maken en drong aan voor de ‘anschlusstreffer’, maar toen scheidsrechter Arnoldus na 90 minuten af floot moest er geconcludeerd worden dat alleen Witkampers nog een keer gevaarlijk was geworden en alleen op Robin Verstege een scoringskans kreeg maar de stand bleef dus 3-1.

Het was goed om te zien dat Stijn Wentink weer minuten kon maken, Wiebe de Jong en Mike van Lingen het prima deden op het middenveld en zoals gezegd Ate Barendsen en Jordi Houwen na een seizoen vol tegenslagen weer lekker een wedstrijd hebben gespeeld. De jeugdige Tom Schröer heeft vorig seizoen vooral in het 2e elftal gespeeld en liet in de 2e helft zien dat hij zich voor Roy Böhmer en Wiebe de Jong prima staande hield op het middenveld. Komende dinsdag zijn Bart Kortstee, Koen Oosterhuis en Sam Abbink ook weer van de partij als het 1e haar tweede oefenwedstrijd speelt in Winterswijk tegen FC Trias (20.15 uur).

varsseveld - vorden 1