IMG_7425

Vorden 19 februari 2016 – Trainer Michel Feukkink wilde graag deze week een oefenwedstrijd spelen en door veel inspanningen aan Wijhe zijde, waar o.a. ‘de dinsdagploeg van deze club’ gisterenmiddag een gedeelte van het veld nog sneeuwvrij had gemaakt, is dit gisterenavond gelukt. Natuurlijk was de 4-0 nederlaag opvallend, want het 1e heeft zelfs in de 2e klas nog niet meer dan 2 doelpunten in een wedstrijd tegen gekregen, maar veel belangrijker was het feit dat er weer een wedstrijd werd gespeeld en het zo moeilijk te definiëren maar zo gewenste ritme weer opgepakt kon worden.

In deze ‘kwakkelende’ periode en het onverwachtse winterweer waardoor in de afgelopen week er zelfs niet op kunstgras gespeeld worden, kwam deze oefenwedstrijd tegen de ploeg van onze jeugdtrainer en trainerscoördinator Peter Jansen als geroepen. Vorden 1 begon zonder haar sterkhouders Stefan Eggink, Roy Böhmer en Daan Horstman in de basis, maar het was voor trainer Michel Feukkink dan ook vooral van belang dat veel spelers weer aan het spelen kwamen. Het werd een flinke nederlaag en dat was voor het 1e elftal van Vorden 1 even wennen, want de debutant in de 2e klas staat juist, met slechts 14 tegendoelpunten en dit seizoen nog geen enkele wedstrijd meer dan 2 doelpunten te hebben geïncasseerd, bekend om haar defensieve kwaliteiten en degelijkheid.

Het was al met al een prettige, goede en dus nuttige oefenwedstrijd, waarbij het jeugdige Wijhe van Peter Jansen de wedstrijd dicteerde en met vier doelpunten ook eens de smaak van een ‘lekkere overwinning’ kon proeven. Trainer Michel Feukkink was tevreden dat zijn ploeg weer een wedstrijd in de benen had en er zodoende, ondanks het flinke winterweer en de onmogelijkheid om afgelopen dinsdag op zowel natuur- als kunstgras te trainen, toch goed voorbereid richting zondag gewerkt kon worden. Vorden 1 speelt dan de uitwedstrijd tegen Rheden en aangezien de KNVB na 15 januari verplicht heeft clubs met een natuurgras hoofdveld ondanks hevige regenval toch de wedstrijden door te laten gaan van het 1e elftal door uit te wijken naar het kunstgrasveld,  zal deze wedstrijd sowieso gespeeld worden (als het niet onverwachts gaat sneeuwen tenminste …) aangezien Rheden haar 2e veld met kunstgras heeft bedekt.