vorden 1 varsseveld 2Vorden 15 januari 2014 – Vorden 1 heeft dinsdagavond in de oefenwedstrijd tegen 2e klasser DCS uit Zevenaar met 6-1 verloren. De ruststand was 1-0 voor de promovendus die afgelopen seizoen nog bij v.v. Vorden in de competitie speelde en in een beslissingswedstrijd de 1e periodetitel voor de neus van de geel-zwarten weg kaapten. In het laatste kwartier kwam Vorden met 10 man te spelen en werd de stand van 3-1 naar 6-1 gebracht.

Trainer Michel Feukkink had afgelopen dinsdagavond pech in de voorbereiding op deze wedstrijd, want op het allerlaatste moment vielen er twee spelers af waardoor hij niet met het gewenste aantal van 15-16 spelers op pad kon. ‘In oefenwedstrijden, en vooral in deze winterperiode, dan wil ik altijd het liefst met een grote groep spelen net als vorige week tegen Be Quick Zutphen het geval was. Maar dit keer lukte dat niet en de groep van 14 heeft het verder prima opgepakt. Het was een verdiende nederlaag maar doordat we in het laatste kwartier met 10 man kwamen te spelen, en DCS dit prima uitspeelde door nog drie keer te scoren, kwam er een ietwat geflatteerde stand op het scorebord van 6-1’. Vorden 1 begon goed aan de wedstrijd maar kwam al snel op een 1-0 achterstand door een fout van doelman Robin Verstege. De ploeg liet het initiatief over aan DCS, maar schakelde prima om door op de momenten dat de bal werd veroverd snel de weg naar voren te kiezen. Het 1e elftal speelde zonder Erik Oldenhave, Rick Schröer en Daan Horstman en daarom speelde Koen Oosterhuis op het middenveld samen met Roy Böhmer. ‘Dat is altijd het leuke aan dit soort wedstrijden, omdat je dan spelers ook eens op een andere positie kunt gebruiken’, aldus Michel Feukkink. ‘Koen pakte het erg goed op als ‘nummer 6′ en liet zien dat hij ook op het middenveld in ons systeem uit de voeten kan.’

Na de rust, die met een 1-0 stand werd bereikt, werd het snel 2-0 en 3-0 door twee onoplettenheden, terwijl ook in deze fase Vorden 1 qua veldspel goed mee kon komen tegen deze sterke tegenstander. Roy Böhmer maakte na 25 minuten in de 2e helft 3-1, maar toen in het laatste kwartier Vorden 1 met 10 kwam te staan aangezien er niet meer wissels waren, zag je de kwaliteiten van DCS, met veel lopende spelers en veel snelheid en beweging in de voorwaartse linie,  goed tot zijn recht komen. Met maar liefst drie doelpunten in 10 minuten tijd bepaalde de ploeg van trainer Mark Horstman (ex Warnsveldse Boys) de eindstand op 6-1.

Vorden 1 heeft nu nog drie trainingen op het programma staan en dan is Michel Feukkink met zijn team klaar voor de hervatting van de competitie tegen FC Eibergen op zondag 25 januari op ons Sportpark ‘t Grote Veld. Het 2e elftal speelt in de komende 3 zondagen nog een aantal oefenwedstrijden tegen o.a. OBW 2 en SDOUC 2. Het 2e elftal speelt op 8 februari haar 1e competitiewedstrijd.